Tarzan, stinkende modder en foto's! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Tarzan, stinkende modder en foto's! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Tarzan, stinkende modder en foto's!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

28 Maart 2012 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal!!!

Wat gaat de tijd toch snel zeg. We zitten alweer in een nieuwe plaats en alweer zoveel meegemaakt. We zijn langzaamaan van mening dat iedereen een keertje in zijn leven naar Costa Rica moet komen! Waarom? Nou, het is gewoon een paradijsje. Zoveel moois, zoveel geweldige beesten, zoveel te doen, zo'n prachtige natuur, aardige mensen, lekker eten en ga zo maar door.

Gisterenochtend gingen we dus hiken en ziplinen i.p.v. het park rincon de la vieja te bezoeken. Het bleek dat we maar met zijn tweetjes waren, dus een prive-gids! Wat was dat geweldig zeg. We hebben de hele wandeling in het spaans gedaan. Die Tico's hier die praten een beetje kinderspaans ;-) Lekker langzaam en gebruiken lekker simpele woorden, erg goed voor ons. De gids zag op een gegeven moment sporen van een ocelot. Stiekem hoopte ik er ene te zien, maar ja, dat is natuurlijk wel zoeken naar een speld in een hooiberg, dus helaas. Tijdens de wandeling kwamen we langs 2 watervallen, erg mooi alweer! Na de wandeling zouden we dus gaan ziplinen. Nou, we werden in een harnas gehesen, kregen even snel uitleg en op naar het 1e platform. Eh... knik, knik, ik had het iets minder hoog verwacht, dus mijn knieen wilden opeens niet meer. Het zweet brak me uit en ik voel mijn hart door mijn hele lijf kloppen... dit kon niet goed zijn... pfff... De begeleiders waren maar bezig dat ik wel OK zou zijn. Eh ja, halloooo, jullie hebben zeker geen hoogtevrees he?! Achter ons was een enorme groep, dus die mochten we niet ophouden. Tsja, what to do? Ik was er nu toch, dan maar niet naar beneden kijken. Ja,ja, I will be OK, ja,ja, en maar lachen als een boer met kiespijn. Mijn benen trilden bijna vanzelf het platform af... pfff... Dus ik mezelf maar wat oppeppen "Kom Lydje, je bent maar 1x hier, wat nou hoog?! Je hangt toch vast!" Ohw, de begeleider zei wat, jumpen?? Wat jumpen???? Oh, om me vast te maken, ok, ja, daar stond ik dan... geen weg meer terug, met de blik op het einde gericht liet ik me dan maar los... en... woooowww... dat was eigenlijk heel erg leuk, lekker zwaaien over de boomtoppen heen lekker tempo, heeeerlijk, zolang ik maar niet naar beneden keek. De begeleiders waren zo aardig om ondertussen foto's van ons te maken. Na een paar platformen had ik de smaak helemaal te pakken en het ging echt goed met het niet naar beneden kijken ;-) Vervolgens zei een van de begeleiders, dadelijk doen we superchica. Superchica, ja joh, whatever... eh, WAT zei je net? Ik moet op de kop??? En toen keek ik weer naar beneden en leek het alsof mijn hele lichaam op slot ging... Zoek het uit met je superchica, het ging net zo goed, laat mij maar lekker gewoon hangen, da's prima zo. Moes had zich wel laten overhalen en ging dus op de kop... brrr... blijkbaar viel het nogal mee, maar je werd er wel duizelig van! Bij de allerlaatste kabel (die dus maar een paar meter boven de grond was) heb ik me ook laten ompraten en ben ik ook op de kop gegaan. Niet zo spectaculair als Moes, maar ach, ik had weer een angst overwonnen. Na het ziplinen, hebben we lekker niks gedaan, heerlijk liggen aan het zwembad! Ahhh... genieten!

Vanochtend hadden we een flinke trip op de planning staan, maar eerst wilden we nog even een korte wandeling bij Rincon maken. Aangezien er teveel vulkanisch activiteit was, konden we alleen een wandeling onder langs maken. Daar kwamen we langs van die stoomholen (fumaroles) en modder-pruttel-poelen... lekker stinken... :-S. We waren blij dat de wandeling maar 2 uurtjes duurde, want het was loeiheet. We hebben het zelden zo warm gehad... pfff... Na de wandeling zijn we maar snel in de auto gesprongen, airco lekker aan en een 4-uur durende trip voor de boeg om bij Monteverde (nevelwoud) aan te komen. De laatste 20 km was alleen maar hobbelen door de bergen, zelfs de jeep had het moeilijk. We snapten gelijk waarom je hier niet met een gewone auto kunt komen! Maar goed, als je er eenmaal bent, dan heb je ook wat, althans, dat hopen we, want morgen gaan we pas het park in.

We'll keep in touch!

@Judith: Druk die knop eens in... misschien win je wel een reis hier naartoe. Ik zie ook veel mensen met kinderen.... :-)

  • 28 Maart 2012 - 05:27

    Mark:

    Hallo daar in Costa Rica. Hoogtevrees....tja komt mij bekend voor. Hahahaha. Maar goed dat je het toch gedaan hebt. Krijg je anders spijt van.

    Gr Mark

  • 28 Maart 2012 - 07:00

    Cyndi:

    Super mooie foto's!!!
    Mooi land.Tropische natuur. En zo te horen verloopt alles goed, goed voorbereid!Hier weer een nieuwe werkdag pfff
    Doeidoei

  • 28 Maart 2012 - 19:31

    Gwenda:

    Kwijl.....kwijl....ik wil OOOOOK!!!!!
    Jeetje wat een foto's en ook weer zo'n verslag waar het water je van in de mond loopt. Costa Rica is ECHT iets voor ons (MY-MY-MY!!!)
    Jammer dat de tijd zo snel gaat... geniet er nog maar van!!!
    Liefs wij xxx

  • 29 Maart 2012 - 05:44

    Hey Lydia,:

    Het is alsof ik met jullie meereis. Zo een leuk reisverslag en levendig. Have fun in het park, Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 56745

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: