De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

02 Juni 2015 | Indonesië, Canggu

Nadat we ons verplaatst hadden naar Canggu, hadden we (althans ik) pas echt het gevoel dat het geen gewone vakantie is.
Bij aankomst in onze wonderbaarlijk mooie villa, maakten we eerst kennis met de eigenaar. Met hem spraken we nog wat laatste voorbereidingen en huishoudelijke mededelingen door en toen was het wachten op de aankomst van vrienden en familie.
We maakten de kamerindeling voor iedereen, aten een voortreffelijke lunch en daarna was het tijd voor een verfrissende duik in het zwembad. De eigenaar verwachtte dat de rest rond 19-19.30u. zou aankomen, dus we hadden nog tijd genoeg, maar toch heb ik die dag tig keer op de klok gekeken. Ik voelde toch een soort van spanning, maar ook verheuging. Het begon steeds meer tot me door te dringen wat onze vrienden/familie wel niet voor ons over hebben... Heel bijzonder! Behalve dit gevoel, speelde er nog iets; de nacht ervoor had ik nog contact gehad met Nuel (een van de getuigen van Moes). Hij zei dat hij een groot probleem had en waarschijnlijk niet mee zou kunnen vliegen, omdat zijn paspoort niet meer minimaal 6maanden geldig was. Hij kon een noodpaspoort aanvragen op Schiphol, maar blijkbaar is Indonesie 1 van de weinige landen waar een noodpaspoort niet geaccepteerd wordt. Paniek, paniek, wat te doen? Als een razende gek begon ik te googlen, maar kwam weinig hoopgevends tegen. We spraken af dat we de dag erna nog contact zouden hebben, maar aangezien Nuel wel iemand is om een flinke grap uit te halen, wisten we niet zeker of dit nu echt allemaal waar was?! Moes en ik hebben ik weet niet hoe vaak tegen elkaar gezegd "neeeej, het kan niet, zal toch zeker wel een grap zijn!?...... Of niet?!" We wisten het echt niet, maar toen 's avonds de hele bende aankwam, keek ik in de betraande ogen van Angele en bleek dat Nuel er toch echt niet bij was... Verschrikkelijk! Na deze domper op de feestvreugde, lieten we iedereen eerst even rustig naar de kamer gaan en in de tussentijd werd de Balinsese proeverij klaar gemaakt. Er waren door de koks diverse typisch Balinese gerechten klaar gemaakt, zodat iedereen hiermee kon kennis maken. Het diner was een waar smaakfestijn en iedereen genoot met volle teugen!
De dagen erna stonden in het teken van uitstapjes, relaxen en vooral ook verder kennis maken. Er waren stellen bij die elkaar nog niet goed kenden, maar gelukkig klikt het super! En daar waar de ene lekker actief bezig wilde zijn, bleef de ander loom aan het zwembad liggen. Vrijheid, blijheid! Niks moet en alles mag.
Vandaag hadden we wederom een afspraak met onze wedding planner. Zij zou vandaag de trouwerij punt voor punt doorlopen samen met ons en onze ceremoniemeester. Ook stond vandaag de aankomst van de familie uit Australie op het programma, dus Moes en ik bleven de hele dag in de villa. Tegen half 10 kwamen de Aussies al en hebben Moes en ik uitgebreid bijgekletst. Tegen 13.30 druppelde de rest ook weer binnen. Na de lunch nog snel in het water gesprongen en toen was Eka (de weddingplanner) er al. Alle zaken werden nog eens doorgesproken en toen werd er bepaald waar de ceremonie precies gehouden zou worden. Ook spraken we door waar de tafels voor het diner zouden komen en effe daarna kwam ook al een van haar assistenten om "mijn" fairy lights in de bomen op te hangen. Toen ik zo om me heen keek, kreeg ik weer even zo'n scheut door me heen van "oh god, gaat dat allemaal goed komen morgen?" Ach, ik denk dat ik me morgen het meest druk moet maken om uitgelopen mascara... Want cry baby hier kan ervan uitgaan dat ze morgen weer een flinke traan moet laten... Denk dat mijn make-up artist een hell of a job krijgt... Hihi
Na het eten werd er nog eens een flinke pot slap geouwehoerd en tegen 1 uur besloten we toch maar eens naar bed te gaan. Morgen om 14u. komen ze mijn haren doen en mij opmaken en om 16u. Arriveert de fotograaf om alvast wat leuke foto's te maken. In de tussentijd genieten de gasten dan al van een lekker drankje en om 17.30u. gaat de ceremonie dan toch eindelijk van start. Dat doen ze hier blijkbaar altijd zo rond zonsondergang. Op dit moment ben ik super relaxed, eens kijken of we dat morgen ook vol kunnen houden....

Groetjes!!!

  • 03 Juni 2015 - 00:49

    Richard Marting:

    Hoi Lyd en Moes...

    Leuk deze reisverslagen... wat een avontuur en belevenis. Ontzettend jammer en spijtig dat jullie vriend en getuige Nuel er niet bij kan zijn.
    Hoe dan ook... Maak er een super en waanzinnige trouwdag van in het bijzijn van jullie familie en vrienden. Dit gaan jullie nooit meer vergeten...!!!

  • 03 Juni 2015 - 07:58

    Patrice:

    Geweldig hoe jullie het leven in het Paradijs beleven. Ik hoop op een wonder voor Nuel (die bestaan namelijk). Jullie beginnen nu ik dit typ al bijna aan de middag in Indonesië. Over 6 uur zijn jullie man & vrouw. We zijn er ALLEMAAL in gedachten bij (Speciaal ouderwetse Bintang (Amstel) gekocht - naast de champagne - om mee te toosten op jullie liefde en geluk, want dat drinken ze bij jullie;-)

  • 04 Juni 2015 - 11:23

    Marleen:

    Oh nee! Wat ontzettend jammer dat je getuige er niet kon zijn, Moes! Maar...troost je: ook op onze bruiloft bleek mijn getuigen plots verdwenen (mijn broer vond t wel grappig om naar Bolivia te vertrekken, vlak voor ons huwelijk!). Kennelijk kan t ook een teken van voorspoed zijn (zie t aantal jaren dat Jean en ik gelukkig samen zijn) dus...no worries! Enne...wedden dat je nu zeker weet dat minstens één persoon in Nederland in gedachten ECHT bij je is? Take care lieverds, maak er een onvergetelijke dag van samen met de mensen die zo veel om je geven (dichtbij én verweg!) xxx uit Málaga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Canggu

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 56674

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: