Hot water beach & Cathedral cove - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Hot water beach & Cathedral cove - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Hot water beach & Cathedral cove

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

24 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Thames

Naarmate we meer richting einde vd vakantie gaan, doen we het rustiger aan, dus voor vandaag stonden er maar twee uitstapjes op de planning. Als eerste stop: hot water beach. Hier zou je, met behulp van een schep, je eigen hotpool kunnen maken op het strand, want gelijk onder de oppervlakte komt er warm water omhoog. Ik had er wat gemengde ervaringen over gelezen en eerlijk gezegd stelde ik me er niet al teveel van voor. Gelukkig ook maar, anders zou het wel een enorme tegenvaller zijn geweest! De parkeerplaats bij dit stuk strand stond overvol, evenals de omliggende straten, maar we vonden toch nog ergens een plekje. Vanaf onze parkeerplek liepen we bergaf naar het strand, dus we konden het fiasco al ver vooruit overzien. We zagen een mooi strand met ergens op het midden van het strand een hele bende mensen, daar was het blijkbaar te doen.... Toen we op dit beruchte stuk strand aankwamen stonden er zo'n honderd mensen op een paar vierkante meter als hondsdolle honden gaten te graven. Sommigen hadden hele dammen gemaakt waar ze dan als een stel net gevangen vissen in een bodempje warm water zaten. Okeeejjjj...?!?!?! Mij ontging de pret volledig. Dit was allesbehalve idyllisch of rustgevend, nee, dit was graven en scheppen alsof je leven ervan af hing, want je moest natuurlijk wel het beste plekje met de hoogste dam en het heetste water creeeren, zodat je er daarna vol trots als een soort van opperzeerob in kon gaan zitten om er vervolgens achter te komen dat er precies naast je iemand anders met zijn schep in de weer gaat en jouw dam staat te vernakkelen... we hebben ons dat eens bekeken, maar na een kwartier hebben we het maar opgegeven, niet aan ons besteed dit graaffestijn... op naar de volgende stop: Cathedral cove. Dit zou een prachtig stuk strand zijn dat alleen bij eb te bereiken is en waar uitgesleten rotsen op het strand voor het perfecte plaatje zouden zorgen. Bij aankomst in het dorpje Hahei stond al aangegeven dat de parkeerplaats voor Cathedral cove vol stond. Hmm... dat voorspelde niet veel goeds, in mijn gedachten zag ik de horden toeristen al helemaal het hele uitzicht verpesten, maar goed, we zouden zien. Vanuit Hahei was het een wandeltripje van ongeveer een uur. Het was een supermooie weg ernaartoe, maar ook wel stevig aanpoten in de letterlijkste zin van het woord. Er zaten een paar stevig steile stukken bij, dus de kuitjes en bovenbenen werden weer goed aan het werk gezet. Net op het moment dat we dachten "nu moeten we er toch langzaamaan eens zijn" zagen we voor ons een smal trapje naar beneden leiden. We hoorden de zee ook steeds duidelijker, dus dat was een goed teken en jawel hoor, beneden aangekomen stapten we op een mooi zandstrand. Slippertjes uit en met de blote voetjes het strand op en.... WOW!!! Ik denk dat dit een van de mooiste, meest idyllische plekjes is waar ik ooit ben geweest! Er is een rots die helemaal in een boog is uitgesleten, als je daar onderdoor kijkt, dan kijk je uit op een prachtig bijna wit strand met vlak voor de kust een enorme rots. En ja, het was er wel druk, maar het viel eigenlijk nog reuze mee. We hadden voor de zekerheid handdoeken meegenomen, dus die werden snel uitgelegd, want hier wilden we de rest van de middag wel blijven! En ook hier was de zee weer enorm schoon en helder blauw. Zeer uitnodigend om erin te gaan. Het water was ook niet echt koud, maarrr er waren wel flinke golven die met de minuut harder, hoger en wilder leken te worden. Van zwemmen kon ik niet echt spreken, want je werd met een enorm geweld weer keihard het strand op gesmeten! Nee, je werd er niet teruggespoeld of gegooid, maar GESMETEN, ik voel de schuurplekken nog op mijn billen en heupen. (Al leverde dit ook wel weer hilarische taferelen op). Tegen een uurtje of 4 begonnen we aan de klim terug naar de caravan. Wat was dit een heerlijk dagje geweest, maar er zou nog een kadootje achteraan komen (neejjjj helaas geen kiwi gespot). Terug op de camping besloten we 's avonds te gaan eten bij "Go Vino". Het enige restaurant dat Cooks beach rijk is en wat voor restaurant! Een culinair hoogstandje, zeker Michelinster waardig (en zo was ook de prijs), maar wat was dit heerlijk!! Een ongelooflijk feest op je tong, zelden zo lekker gegeten. Vooral de tonijnpastrami met wasabi ijs (ja, dat lezen jullie goed) was uit de kunst om over de eendenborst met peer en walnoten maar te zwijgen.... hmmmm... finger lickin' goooood!!! Verder een of andere witte vis (rauw) gehad met heerlijke kruiden op rijstcrackers en ook nog lammetje... jongens dit had ik helemaal niet verwacht! Watblief? Of ik nog een toetje wilde? Wat denk je zelf? Tuuurrrrlijk wil ik nog een toetje, dat werd een bol vanille ijs, waar ze een kopje espresso overheen goten en daarover heen een kopje koffie tequila. Ik zeg hallelujah die komt binnen, geef me een microfoon ga ik eens een stukje zingen voor de mensen hier hahahaaa, heerlijk, maar de tequila had een ietsiepietsie minder gemogen ;-) Met deze geweldige afsluiter van de dag doken we onze vissenkom weer in.
's Ochtends werden we niet geheel uitgerust wakker, maar ook vandaag weinig op de planning. Dit werd ons laatste dagje met de camper, morgen in Auckland leveren we de camper in. We blijven nog drie dagen in Auckland, maar daar hebben we een studio gehuurd. Via een laatste goeie slinger- en rammelweg reden we naar de Waiau falls. Een laatste mooie waterval. In ditzelfde natuurpark was er een Kauri grove. Zeg maar de woudreuzen van Nieuw Zeeland. Na dit laatste stukje natuurschoon zochten we onze laatste camping op. Het wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk dat we richting einde vakantie gaan, maar gelukkig hebben we ook nog een paar dagen Sydney op het programma alvorens we écht naar huis vliegen. Die camper ga ik nog missen, die is toch wel handig geweest, wat ik echter niet ga missen zijn de douchetaferelen. Daar ging ik weer met mijn plastic zakje om te gaan douchen in douches die óf alleen ijskoud óf heet water hadden, douches die muf waren, douches waarbij een timer op het warme water zat (na 5 of 6 min geen warm water meer), maar de grootste giller was toch wel een douche waarbij de kraan om je water te regelen aan de buitenkant(!!) van de douche zat. Heeeel logisch... vraag me nu nog steeds af hoe je zoiets verzint!?
Jaaa die camper, je hebt er een soort haat-liefde verhouding mee, van de ene kant is het superhandig (altijd eten binnen handbereik hihi), maar het gesjravel op 2 vierkante meter breekt je ook wel eens op en vooral onze "plakpan", zodra je er naar kijkt plakt alles al vast in onze geweldige pan... en het gerammel... denk dat ik als ik thuis ben wat los bestek achter in de mini gooi om langzaam af te kicken van de vakantie hahaha. Ach, al met al is me die camper reuze meegevallen en ik zou het zo weer doen, maar ik ben toch blij dat we voor Auckland en Sydney een studiootje hebben gehuurd.

  • 24 Februari 2017 - 08:33

    Floortje:

    Hahahaha wat een verhaal..! Heb je dit geschreven na die Tequila..?! In elk geval heel amusant..!!

    En ik zie je al helemaal voor me, spartelend, van de zee naar het strand...

    Ik verheug me al op de nieuwe foto's :)..!

    Geniet er nog maar lekker van, de laatste daagjes..!

    Kussieeeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Thames

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 56735

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: