De eerste dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

28 Mei 2015 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal,

Nu had ik eigenlijk geen blog willen maken, maar we maken alweer teveel leuke dingen mee om jullie dit te onthouden....

Laten we bij het begin beginnen ;-)
Afgelopen Pinksterzondag vertrokken we 's avonds om 21.00u. vanaf Schiphol. Eerst 12 uurtjes naar Singapore en daarna nog 1 uurtje naar Denpasar. De reis verliep vlekkeloos en aan boord kregen we champagne, omdat we gaan trouwen. Dat was dus al een goed begin!
Maandagavond kwamen we aan in een warm en vochtig Bali. Met een taxi verplaatsten we ons naar ons hotel "Segara village" in Sanur. Aanradertje hoor! Gelijk dinsdagochtend hadden we een afspraak met onze weddingplanner en de fotograaf. Allereerst moesten er taartjes geproefd worden (goh...vervelend hihi). Na de planning nog eens doorgelopen te hebben zijn we lekker gaan relaxen aan het zwembad, daar was het goed toeven! Toen we 's avonds de buurt een beetje gingen verkennen zagen we overal de loslopende (zwerf?)honden. Nu ben ik niet zo'n hondenfan, ik stapte dapper door. In diverse bars en hotels was er live muziek en daarvoor lijkt te gelden: "het hoeft niet mooi te zijn, als het maar hard is"... Verder snoven we de ene lekkere etenslucht na de andere op en het was dan ook niet moeilijk om ergens iets zeer smakelijks te eten. Hmmm wat hadden we dit gemist! Na nog een dagje relaxen, stond vandaag de wedding photoshoot op het programma. Dit leek me enorm leuk, maar dat het zo vermoeiend zou zijn... Oei... Om 6 uur in de ochtend (gaap gaap) werd ik al opgemaakt en werden de haren in de plooi, nou ja krul, gelegd. De eerste lokatie was 2 uur rijden verderop dus we besloten onze trouwkleding pas op lokatie aan te gaan trekken. In de auto was het een gezellige boel: 2 fotograven, 1 assistent, 1 visagiste en de chauffeur. Aangekomen bij de prachtige tempel pura ulun danu bratan (tempel in t meer), ging het dan officieel van start... Wij hesen ons in onze kleding, make-up werd nog een beetje bijgewerkt en er werd nog wat aan mijn haar geprutst en toen was het poseren voor de fotograaf. De zon scheen prachtig en de tempel was een plaatje. Het was er nog niet druk, dus we konden zonder problemen foto's maken, zonder rekening te hoeven houden met andere mensen. Toen we na 1 uur weggingen, kwamen er juist busladingen vol toeristen aan, dus we hadden geluk! De 2e lokatie was een botanische tuin die iets verderop lag. Ook hier op dat moment weinig mensen! De fotograaf was erg creatief en als een soort van bosnimf moest ik tussen wortels van bomen staan, in het struikgewas (helluuup mijn jurk!!!) en op mosbegroeide paadjes dromerig voor me uit kijken. En sjee wat was ik blij met mijn platte schoenen!!
De 3e lokatie werden rijstvelden. Nu had ik zelf in gedachten dat we ergens op n uitzichtpunt zouden staan met op de achtergrond de rijstvelden... Nou... Helaas... De fotograaf loodste ons naar een heerlijk glibberig, modderig paadje aan het begin van rijstvelden. Ik geloof best dat het mooie foto's zijn geworden, maar probeer er maar eens doorheen te laveren met een trouwjurk... Moes zijn schoenen bleken ook niet echt rijstveld-proof... Hij gleed overal weg... Alvorens we naar de laatste lokatie (het strand) zouden gaan, stopten we ergens langs de weg in een heel klein lokaal restaurantje. De vloer was er zeiknat, omdat er net gedweild was, dus wederom hannessen met de jurk, MAAR zelden zo lekker gegeten! De tocht werd vervolgd en er werd eerst gestopt langs de weg voor een mooi uitzichtpunt op zee... Mooi uitzichtpunt? Ik zag alleen maar een pad bezaaid met dikke stenen en stukken rots en oh ja koeienstront... Ik zeg "helluuup deze jurk moet ik volgende week op de bruiloft nog aan, liefst zonder vlekken of rare geurtjes... ;-) maar met een beetje goed opletten, kwamen we dan toch aan op inderdaad een prachtig uitzichtpunt. De golven sloegen flink tegen de rotsen aan, dus ik denk dat er wel een paar spectaculaire foto's tussen zitten! Inmiddels was het half 6 en werd het tijd ons naar het strand te verplaatsen. Daar was het een drukte van jewelste, enkele bruidsparen, enkele paren die voor andere gelegenheden foto's aan het maken waren en de gebruikelijke normale toeristen... Ga er maar aanstaan! Op blote voetjes daalden we een steil rotsachtig paadje af (hoeraaa wat was ik blij met lange benen!). Op het strand waren diverse rotsen en jawel, het leek de fotograaf leuk als we op de rotsen zouden klimmen. Hartstikke leuk, maar makkelijker gezegd dan gedaan... Mannen hebben het toch maar makkelijk ;-) om iedereen de kans te geven mooie foto's te maken, wisselden alle paren elkaar steeds af. We besloten te eindigen met enkele foto's bij het water en je raadt het al... Klots... We kregen een flinke golf tegen ons aan... Hmmm... Hoe gaat die jurk er volgende week uitzien??? Maar toen keek ik eens naar Moes zijn broek... Die was er erger aan toe. Wat we al niet over hebben voor een paar foto's hahaha, maar ik kan jullie wel vertellen dat het een hele aparte ervaring was, al was het enorm vermoeiend en hebben we kramp in de kaken van het lachen de hele dag.....

Groetjes en tot snel!!

  • 28 Mei 2015 - 18:01

    Marleentje:

    Wat heerlijk om op deze manier toch stiekum een beetje bij jullie te zijn, hihi!
    En...er kan niet gezegd worden dat jullie geen moeite hebben genomen voor een paar kiekjes, zeg! We kijkener naar uit maar tot dan...keep on posting your great stories! Xxx Leentje

  • 28 Mei 2015 - 20:40

    Gwenda En Roy:

    Het Lyd en Moes,
    Wat een geweldig reisverslag. Ik kan de kleuren bijna zien, de geuren bijna ruiken en het eten bijna proeven. Jullie maken ons wel lekker zeg met al die verhalen.

    Ik ben heeel benieuwd naar je jurk (nee, niet naar de vlekken, maar het model)
    En de foto's natuurlijk. Wat een belevenis!!
    We hebben de koffer gepakt, spullen van de Kids bij de oppas, dus het grote avontuur kan beginnen!!!
    Tot zaterdag
    Hele dikke knuffel xxx

  • 29 Mei 2015 - 08:26

    Gerard & Desiree, Rens + Siem:

    Hey Moes & Lyd,

    Leuk om van jullie te horen! En (zoals altijd) schrijf je weer zo leuk dat je t gevoel krijgt erbij te zijn. Benieuwd naar de foto's!! Wij wensen jullie heel plezier samen en een geweldige trouwdag/vakantie!!

    xxx Gerard & Desiree, Rens + Siem xxx

  • 29 Mei 2015 - 10:48

    Judith:

    Ha Lydje en Moes,

    Het klinkt nu al fantastisch! Dat wordt top met dadelijk allemaal dierbaren bij jullie!
    Ben wel retenieuwsgierig naar de foto's nu, dat begrijp je wel!!

    Geniet!

    Veel plezier!

    PS. Lyd, kom niet té bruin terug, he. Heb compassie met die witte die tegenover je zit ;-)

  • 29 Mei 2015 - 16:47

    Jacqueline:

    Hoi Lydia en Moes,
    Wat is dit genieten om jullie verslag te lezen. Wederom veel plezier en geniet ze! Dikke knuffel en tot over een paar weken, dan zien we de foto's graag en horen jullie verhalen.

  • 30 Mei 2015 - 22:45

    Bärbel Nieuwenhuis:

    Hoi, hoi,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! Ik ben wel nieuwsgierig naar de jurk én de foto's. Kan niet anders dan dat het er geweldig uitziet!! Alvast een hele fijne dag, maar ook de dagen ervoor en erna. Geniet ervan en heel veel geluk!!!
    Groetjes,
    Bärbel, Joël, Naomi, Juliën & Elize

  • 02 Juni 2015 - 19:25

    Nathalie En Kai:

    Aan mijn SoRRY late reactie zie je dat ik mijn mail ff nie gechekt heb maaaa wat een leuk reisverslag zeg! Ik heb al stiekem wat foto's via de app mogen bewonderen. Wat zijn jullie mooi!!! En van die vlekken is op de foto's niks te zien haha.
    Nu ben ik natuurlijk benieuwd hoe "DE grote dag" geweest is. Maar ook dat zal vast toppie zijn geweest.
    Ik verheug me al op jullie vervolg met live verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 56704

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: