Het rustige Greenwich en schreeuwende Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Het rustige Greenwich en schreeuwende Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Het rustige Greenwich en schreeuwende Times Square

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

18 Maart 2019 | Verenigde Staten, New York

Inmiddels 22,6km “op de klok” en moe in de voetjes, want de metro hebben we nog niet van binnen gezien. Lydje is nog steeds van het “oh kijk, dat is niet zover, dat kunnen we best lopen”.

We begonnen onze dag vandaag bij The Vessel, een nieuw eh... ja, hoe zal ik het noemen?? Opengewerkt trappengebouw... in de vorm van een vaas. Super fotogeniek gebouw! Het Jappannertje liep weer als een dolle stier te klikken hoor. The Vessel stond aan het begin van the highline (een park gemaakt over een oude spoorlijn dat op 8 meter hoogte ligt). Superleuk om doorheen te lopen en onderweg zijn er, jawel, jullie raden het al ;-) ... leuke fotospots! Aan het eind van deze highline ligt chelsea en het meatpacking district. In chelsea liepen we eerst door de gansevoort market (kleine, maar gezellige food hall) en daarna zochten we de grotere broer op, de chelsea market. Deze is gehuisvest in de voormalige oreo fabriek. Fantastisch leuk en veel oude fabriekselementen zijn nog terug te zien. Nu hadden wij eerlijk gezegd wel verwacht dat deze wat groter zou zijn. Ik had echt de food hall van Barcelona in gedachten, maar nee hoor, deze was toch een behoorlijk stuk kleiner, maar wel gezellig. Na hier een hapje en drankje te hebben gedaan, slenterden we door Greenwich. Superleuke sfeer daar, niet te druk, maar gewoon gezellig druk op straat. Overal gebouwen met de welbekende ouderwetse brandtrappen. We sloten hier af bij het Friends appartement. Daarna ging onze route naar het Flatiron building en het Empire state en toen hadden we wel weer zin om iets te eten. We kwamen bij een Mexicaans restaurant terecht waar net het happy hour begon, ik zeg “sjöt in”. Er stonden echt superlekkere snackjes op de kaart, dus we bestelden in etappes verschillende soorten tacos en burrito bullits. Die laatste waren me een potje lekker!!! Het waren een soort van taco “pakketjes” gevuld met rijst, kip, groenten en een heerlijk sausje. Daar nog een lekker wijntje bij, ach, maak me gek. Inmiddels liep het tegen 6en en besloten we de pootjes even wat rust te gunnen, dus terug naar het hotel, wachten tot het donker was en daarna op naar Times Square en Broadway. Ohhhh leuk, al die lampjes, schreeuwende billboards, flikkerende schermen en.... 1000den mensen... helluuuup! Het was nog een kunst om alle uitgestrekte “selfie armen” te ontwijken. In de tussentijd was wel de wind weer flink op komen zetten (en het was al niet warm, we lopen met 2 truien over elkaar) dus toen we allebei bevroren handen hadden en knalrode neuzen, vonden we dat we het wel gezien hadden. Met een warme hotelkamer in het vooruitzicht liepen we in rap tempo terug.
Het plan voor morgen hebben we net gemaakt, dus zometeen oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker :-)

• 18 Maart 2019 - 07:16

Trudy Dreesen:

Zo heeeeerlijk om weer te volgen. Geniet ! Wanneer komt dat boek nou eens uit ??? Xxx

• 18 Maart 2019 - 12:57

Gwenda:

Alsof we erbij zijn... Ben benieuwd naar de foto's. Slaap lekker en tot morgen !

• 19 Maart 2019 - 06:34

Raymond Smit:

mooi om weer te lezen hoe je alles bewust beleefd en zo goed kan omschrijven.
    geniet ervan

Ray