Gearriveeeeerd :-) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Gearriveeeeerd :-) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Gearriveeeeerd :-)

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

16 Maart 2019 | Verenigde Staten, New York

Now you’re in New York....
These streets will make you feel brand new
The big lights will inspire you
Here it for New York....

Ja ja, na een vlucht van 8 uurtjes sta je dan “opeens” in de betonnen jungle die New York heet. Een stad die 24 uur per dag lijkt door te gaan, een stad bekend van zoveel tv series en wellicht nog meer films, bezongen in ik weet niet hoeveel hits... the big apple, home of lady liberty, the chrysler building, the empire state building, het nieuwe one world wtc, central park, bryant park, de oneindig veel dure winkels op 5th avenue, broadway, times square en ga zo maar door. 17 jaar geleden waren we hier voor het eerst om Roger op te zoeken die hier toen voor het werk was en guess what??? Tijdens ons taxiritje van het vliegveld naar ons hotel kwamen we langs het hotel waar we toen verbleven en even later langs het winkelcentrum waar Roger destijds werkte. Ohhh zo’n leuke herinneringen aan die tijd en nu mogen we het opnieuw beleven! De taxirit verliep sneller dan verwacht, maar onze chauffeur was dan ook een beetje een Max Verstappen. Eerst reed hij zijn taxi bijna in de zijkant van een bus en even later reed een andere taxi ons bijna van de weg... welcome to NY ;-) Na 35 minuten kwamen we aan bij ons hotel op Park Avenue, meteen om de hoek van Grand Central station. Perfecte ligging dus en leuke kamers. We hadden gelezen dat de St. Patrick’s day parade vandaag zou plaatsvinden (morgen is St. Patrick’s day). Als we op zouden schieten (het was al 15u en de parade zou rond 17u afgelopen zijn) dan zou het wellicht nog lukken om het einde te zien. Met flinke pas liepen we richting Central Park, want daar zouden we nog wel iets kunnen zien. Op straat vonden we het verbazend stil... vreemd?! Zouden we niet een hoop muziek moeten horen? En van die grote praalwagens moeten zien met van die opblaaspoppen (jaaa ik weet hoe dit klinkt haha) zoals met de thanksgiving parade? Niks van dat alles, we hoorden en zagen: niks, helemaal niks, maar goed.... we waren er nog niet.... ergens bij 62nd street sloegen we linksaf naar 5th avenue, waar de parade overheen zou lopen. We zagen hier in ieder geval al meer mensen, oh kijk, er kwam zowaar een groep aanlopen. Een groep doedelzakspelers, grappig. Daarna nog een groep doedelzakspelers en nog een en nog een en nog een en.... hey een groepje vaandelzwaaiers gevolgd door... doedelzakspelers... okeejjjj... waar zijn de praalwagens en opblaaspoppen??? Blijkbaar bestaat de St. Patrick’s day parade alleen uit doedelzakspelers, hier en daar groepjes mensen met Ierse vlaggen, af en toe wat vaandelzwaaiers en wat harmonieën. Hmmmm, beetje een tegenvaller. Inmiddels viel ik bijna om van de honger, dus op zoek naar foooood.... en wat is er nu Amerikaanser dan te starten met een heerlijk sappige burger?! Mij hoor je niet klagen hihi. Na de buikjes weer gevuld te hebben, liepen we terug naar ons hotel. Vanavond een beetje op tijd ons bedje in en dan morgen het “echte” werk.

Vele groetjes van ons!

• 16 Maart 2019 - 22:43

August Gorissen:

Hello we will follow you, enjoy and take care.

• 17 Maart 2019 - 07:06

Tanja:

Hey hey,
    Het lijkt me zo'n belevenis om in New York te zijn.
    Het blijft een wens om er ook ooit naar toe te gaan.
    Heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Ik kijk al uit naar de foto's en verhaaltjes

• 17 Maart 2019 - 07:13

Gwenda:

Heerlijk he, dat reisvirus en die reiskoorts. Het enthousiasme spat er weer af, geweldig om het via deze blog mee te beleven!
    xxx

• 17 Maart 2019 - 14:07

Conny Marting-Custers:

WoW, NY.....

• 17 Maart 2019 - 15:00

Ingrid:

Heel veel plezier in the Big Apple, voor mij precies 25 jaar geleden dat ik daar was, oeps!