De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Vienne-en-Bessin, Frankrijk van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Vienne-en-Bessin, Frankrijk van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

06 Mei 2022 | Frankrijk, Vienne-en-Bessin

Een hele goedemorgen iedereen!

Vanochtend heerlijk wakker geworden met de geluiden van diverse vogeltjes en kabbelend water op de achtergrond. We slapen nl in een oude watermolen. Het is een superknus, klein, popperig huisje. En neem dat "klein" in de letterlijkste zin van het woord... wij zijn niet groot, maar onze voeten hangen over de rand van het bed [e-1f923] en de deur van de keuken is n kabouterdeurtje. Moes heeft er vanochtend bijna een hersenschudding aan opgelopen... hij was even vergeten dat hij nog iets verder moest bukken... whoopsie... een megaklap, een vloek en met een zwaai vloog hij weer naar buiten [e-1f631]

Dat zijn normaal van die acties die ik uithaal, dit keer waren de rollen omgedraaid... maar buiten dat het hier zo ieniemienie is, is het een prachtige locatie.

Maar nu even terug naar de start van onze reis:

Woensdagochtend zijn we op ons gemakje vertrokken. We hadden voor de eerste nacht een hotelletje geregeld in het centrum van Rouen. Rouen; wat ik dacht dat een leuk idyllisch klein stadje was, bleek een supergrote stad... we lagen vlakbij het historische stadscentrum en dat was wél precies zoals ik me had voorgesteld. Prachtige oude gebouwen, een hele mooie klokkentoren, supergezellige pleintjes en ... een hele vreemde kerk... het leek een soort van mislukt schip [e-1f648][e-1f937]‍[e-2640]️

De tweede dag reden we langs de albasten kust naar beneden. Ik had me dit mooi voorgesteld, maar niet zooooo mooi. Schitterend!!! Uitgestrekte velden met gele bloemen, cottage-achtige huisjes en immens grote, grimmige rotsen langs de gehele kustlijn. Vooral de rotsen in het plaatsje Etretat maakten een enorme indruk. Je kunt er overal wel naar boven lopen en dat is echt een TOP idee met hoogtevrees... [e-1f923][e-1f635]‍[e-1f4ab] Behalve mooie brede trappen en wandelpaden lopen er ook diverse kleine kronkelende paadjes precies langs de afgrond en juist op díe paadjes kun je de mooiste foto's maken. Dus... met knikkende knieën besloot ik dat t toch een goed idee was... en echt... de foto's maken alles goed [e-1f603]

Etretat was overigens ook t meest toeristische plaatsje op de route en als ik bedenk hoeveel rondjes we gereden hebben om n parkeerplekje te vinden, dan wil ik niet weten hoe dit in het hoogseizoen moet gaan... na onze laatste stop in Honfleur (supermooi haventje), werd t tijd om naar ons "poppenhuisje" te rijden.

Nu op weg naar de D-day beaches en zaterdag verder omlaag zakken.

Bonne journée!!! [e-1f44b][e-1f44b]

• 06 Mei 2022 - 12:09

Gwenda:

Dat klinkt als een supergoed begin van de vakantie! (Op Moes' hersenschudding na dan, hihi)
    Xxx

• 06 Mei 2022 - 13:53

Marleen :

Hey jullie2,
    Groetjes van iemand die al 5 weken 'last' heeft van een hersenschudding...goed opletten dus de komende dagen (want bij mij kwamen de klachten pas de week NA de klap!) Kiek oet, dus.. al hoop ik vooral dat t giga meevalt en jullie een leuke vakantie zullen beleven. ps.. En idd indrukwekkend gebied!

• 06 Mei 2022 - 16:15

Pascal&Ingrid:

Bon voyage! We zijn benieuwd naar al jullie avonturen, zo hebben wij ook nog een beetje vakantiegevoel!

• 07 Mei 2022 - 11:24

Wiel:

leuk om weer te lezen van jullie..
    invasie stranden zijn wel een dingetje ook de begraafplaatsen ,om stil van te worden.