De eerste dag downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu De eerste dag downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

De eerste dag downunder

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

02 Januari 2023 | Australië, Sydney

Onze eerste nacht downunder verliep wonderbaarlijk goed. Om 4.30u wakker geworden, maar gelukkig toch weerin slaap gevallen tot een uurtje of half 8. Moes hoest en proest helaas wel nog steeds de hele dierenwereld hier bij elkaar...

Voor onze eerste dag stond voor de middag een ontmoeting met Moes zijn baas (Parik)en zijn vrouw (Alina) op het programma. Heel rustigaan begonnen we met een ontbijtje bij Ellen en John en een eerste wandeling naar Freshwater beach. Het is een heerlijke omgeving hier: net buiten de stad, vlakbij het strand en op loopafstand van heel veel leuke barretjes en restaurantjes. 's Ochtends wordt je eerst rond 5 uur wakker gezongen door de magpies en rond 8 uur beginnen de cycades luid te tsjirpen. En met luid bedoel ik oorverdovend! Ik dacht dat ze op een bepaalde tijd wel op zouden houden... klopt.. maar dat is pas tegen de avond als het donker wordt, dus tot die tijd moet je proberen het geluid in je hoofd uit te schakelen. De eersteuren lijkt je hoofd mee te "krekelen" ... krrrr krrr... tsssschhh tschhhh... krriiiieeee kriiiieeee... tsschhhiiiieee tschiiieee, maar naar mate de dag vordert wen je er toch wat aan, totdat je 's ochtends weer wakker wordt en je weer denkt "WTF????"

Maar goed, zoals gezegd hadden we dus een afspraak gepland met Parik en Alina in de stad. We namen van hieruit de Ferry, want dat is het makkelijkst omde stadin te gaan. Heerlijk tochtje, vooral als je uit de verte het opera house en de harbour bridge voor je ziet opdoemen. Het blijft indrukwekkend!Parik had in de tussentijd geprobeerd om ergens een tafeltje te bemachtigen, maar doordat Sydney inmiddels volgestroomd ismet allemaal oud en nieuwbezoekers, was dit niet gelukt. Uiteindelijk vonden we een (toeristisch) plekje langs het water. Het was erg leuk om elkaar in deze setting te ontmoeten. Parik's broer woont in Brisbane, dus voor oud en nieuw vliegen ze terug naar Brisbane om daar met de familie samen door te vieren. Wij waren helemaal in "total excitement" om eindelijk weer eens hier te zijn en een heerlijke vakantie in het vooruitzicht te hebben. Zij hadden echter de vakantie bijna erop zitten. Na de nodige hapjes en drankjes (lekkere bubbelwijn hier!) namen we afscheid. Bij terugkomst in Manly besloten we om langs Manly beach terug naar "huis" te lopen. Het is gek hoe snel het bij Ellen en John al als een soort van thuis voelt. Gelukkig hebben wewel ons eigen appartementje, want een huis vol met kids (ze hebbener 4, maar Ashley de oudste dochter is momenteel al in Europa rond aan het trekken) is best intens. Iedereen is super easy going en plannen doen ze niet aan, dus ze nemen de dagen zoals ze komen. Ik hou ervan! It runs in the family zullen we maar zeggen haha

Nou, nog 1 nachtje slapen en we hebben het event van het jaar op het programma staan: oud en nieuw in Sydney!!! Zo benieuwd!!! Ook heel benieuwd naar het plekje waar we zitten. Ik heb me erop ingesteld dat het wellicht toch wat veraf is, maar we zullen zien...

Tot snel allemaal!

• 02 Januari 2023 - 09:28

Marleentje :

Hey globetrotters,

Heerlijk om ook de dagelijkse gang van zaken mee te kunnen lezen, me like yhe Aussy way of life en... met jouw nauwkeurige omschrijving er bij... hoef ik geen geluidsopname meer van je ochtenden[e-1f602][e-1f44d]