Don't let the bed bugs bite! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Don't let the bed bugs bite! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Don't let the bed bugs bite!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

23 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Gisterenavond voordat we gingen slapen (we redden het hier overigens echt niet om langer wakker te blijven dan 9 uur half 10….), hebben we eerst de kamer insectenvrij moeten maken. We kwamen binnen lopen en ik zag een langwerpig zwart insect met immense voelsprieten over ons aanrecht lopen?! Ik heb ‘m eens aangekeken, maar ik vond hem toch iets te groot om te laten zitten, dus Moes ingeschakeld ;-). Vervolgens gooi ik nietsvermoedend een extra kussen op het bed en trippel-trippel-trippel een MEGA kever over de muur, dik, vet en zwart met ook lange voelsprieten… ehhh… en die moet al helemaal weg! Moes nam vol goede moed een kommetje uit de keuken, maar daar paste ie niet onder, dus maar een koffiekan gepakt en die eroverheen gezet, zodat we hem veilig naar buiten konden bonjouren… Daarna met een gerust hart kunnen slapen om weer in alle vroegte (uurtje of 5) wakker te worden. Nu is dat hier helemaal niet erg, want dan zie je de dieren ook wakker worden.
Vandaag stond het park Tirimbina op de planning. Een klein natuurpark dat niet zo toeristisch is en dat klopte, we hebben een heerlijke wandeling gemaakt en we zijn bijna geen mensen tegen gekomen! De start van het park is een hele lange hangende brug. Is voor mensen met hoogtevrees toch niet heel erg fijn… Ik liep er met knikkende knieën overheen… Na de brug begint het park en ik liep met de blik op de grond gericht om nou toch eindelijk die kikkertjes eens te spotten en opeens… jawel… daar zag ik er ene (een bruine), wederom zo groot als mijn duimnagel. Voorzichtig fototoestel erbij pakken, rustig naar beneden buigen, adem inhouden en hopen dat ie mooi op de foto komt :) en jawel, dat is gelukt! Moes zag ‘m niet zitten, totdat ie wegsprong. Behalve dat ie mega klein was, had ie ook nog een goeie schutkleur. Nou, aangezien ik een bruine had weten te spotten, zou ik zo’n blue jeans, die rood met blauw is toch wel zeker kunnen spotten! Maar helaas… niet gezien, wel hoorde ik op een gegeven moment boven mijn hoofd vanalles bewegen en jawel hoor, daar zaten ze: “Familie Toekan”. PRACHTIG! Ze zijn echter redelijk schuw, dus in no time besloten ze om hun heil verderop te gaan zoeken. Helemaal aan het eind van onze tocht, hebben we nog een regenbui gehad. Het was vandaag überhaupt erg bewolkt, maar nog steeds ontzettend warm. Na het park hebben we in een restaurant een heerlijke lunch verorberd. Ik zeg je; de kilo’s komen erbij alles veel te lekker hier en ook nog eens spotgoedkoop. Als je echt duur gaat uit eten, dan ben je met zijn 2, incl. drank 25 euro kwijt. Maar de meeste prijzen liggen zo rond de 15 euro voor 2 personen.
Na de lunch gingen we terug naar Heliconia island waar we met Carolien (de eigenaresse) een rondleiding door de tuin hadden afgesproken. Hier in hun tuin staan diverse soorten Heliconia’s (verassend he?! ;-)) en in hun tuin zouden ook de blue jeans kikkertjes moeten voorkomen. Carolien weet ontzettend veel te vertellen over de natuur, maar na Heliconia nummer 12 had ik het wel een beetje gehad, ik wilde die verdomde kikkertjes zien. Ik wilde er net naar vragen, toen Carolien in een struik begon te porren. Ik dacht nog “gaat ze slangen zoeken?”, maar nee, het bleek dat de blue jeans daar geregeld zat en jawel, we hadden geluk! Ik heb mijn blue jeans kunnen fotograferen, wat een geweldig leuk beestje is dat zeg! Ohhhh… toppie! Ik kon er geen genoeg van krijgen, van links, van rechts, nog beetje meer inzoomen (wat hebben ze leuke pootjes), van voor (ach wat kijkt ie leuk, dan nog maar een foto), totdat meneer er geen zin meer in had. Daarna de tocht nog afgemaakt, maar mijn missie was al geslaagd, nu hopen dat we ook nog ergens een red eye die wakker is kunnen fotograferen.
Zo, dadelijk komt het eten (Carolien en Henk hebben eten besteld), dus dan weer even buikje rond eten en daarna het bed in om morgenvroeg weer vroeg op pad te gaan. Morgen gaat de tocht naar de arenal vulkaan.

Tot snel maar weer!!!! (Misschien kunnen we binnenkort ook wat fotootjes uploaden, want ik heb een paar mooie!)

P.S. In Tirimbina nog een kleine slang gezien. Was erg mooi, maar ook erg snel en nu hadden we net gehoord dat babyslangen veel sneller bijten dan volwassen slangen, dus zijn we er maar niet achteraan gegaan.

@Nadine: Je krijgt de groetjes van Flor! En je hebt niks teveel gezegd, het is echt een prachtig land!!!

@Iedereen: Bedankt voor jullie leuke reacties en smsjes en whatsappjes! We genieten ervan.

  • 23 Maart 2012 - 07:00

    Mark:

    foto van leuke dames........

  • 25 Maart 2012 - 21:54

    Richard En Conny M.:

    Net al jullie verslagen van jullie 1ste week in Costa Rica gelezen. Goed te horen dat alles naar wens verloopt en dat jullie erg genieten van al het moois daar. Hier is het op dit moment ook lekker weer, maar als ik dan toch zou moeten kiezen na het lezen van de verslagen...nou dan wisten we het wel :-)..Enjoy and have fun....tot het volgende verslag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 56860

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: