Bijna thuis.... en enkele losse anekdotes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Bijna thuis.... en enkele losse anekdotes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Bijna thuis.... en enkele losse anekdotes

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

04 April 2012 | Costa Rica, San José

Hallo lieve allemaal,

Ja hoor, het is zover... snikkerdesnik... we zijn begonnen met de terugreis :-(. Vandaag vanuit het enorm hete Tamarindo vertrokken richting San Jose, alwaar het regenseizoen is begonnen. Flinke plensbuien onderweg gehad en bij aankomst in San Jose maar snel een lange broek aangetrokken (kunnen we al langzaam wennen aan NL).
De afgelopen dagen in Tamarindo hebben we niks gedaan, lekker relaxen aan het zwembad en 2 boeken uitgelezen. Het was echter zo HEET, dat we op een gegeven moment blij waren met een bewolkte dag... pfff... zelden de zon zo erg voelen branden! Maar ja, helaas, aan alles komt een eind, morgen moeten we toch echt in het vliegtuig stappen. Kan iemand aub zorgen voor warme temperaturen in NL??? PLEASE???

Nou, voor de liefhebbers heb ik nog wat fotootjes toegevoegd van de overheerlijke gerechten waarvan we hier hebben mogen genieten. Oh, oh, oh, wat was het lekker! En verder volgen hieronder nog enkele losse anekdotes die we vergeten waren... Enjoy.

1. De druipende koffer...
Er gaat op vakantie ook wel eens iets mis... Na een dik uur flink rammelen en shaken in de Jeep om bij ons hotel in Monteverde te komen, deed ik in het hotel nietsvermoedend mijn koffer open. HUH? Wat zijn dat voor gekke vlekjes in de bovenkant van mijn koffer?? Al snel bleek dat die vlekjes de minste van mijn "problemen" waren, toen ik verder keek dan mijn neus lang was, zag ik dat er een of andere smurrie over mijn broeken heen zat?! Ik hoopte nog dat het de douchegel zou zijn, maar nee hoor, natuurlijk was de fles aftersun (met verzorgende olie....) gaan lekken. Deze had ik nog helemaal in plastic gewikkeld, maar door het eeuwige gehots en geklots in die Jeep, was dat losgeraakt. Maar gelijk zo goed en kwaad als het ging de broeken uitgewassen en te drogen opgehangen (vlekken zijn er overigens niet helemaal uitgegaan...grr...). Toen ik later op de avond mijn toilettas openmaakte, bleek die ook helemaal blank te staan met een of ander goedje... En jawel hoor... de fles haarpuntenolie was gaan lekken en helemaal, tot op de laatste druppel leeggelopen. Alles eruit gehaald en 1 voor 1 afgewassen... Behalve dat ik lichtelijk geirriteerd was, heb ik er de rest van de vakantie ook bijgelopen met een baal stro op de kop...

2. De weg die weg was...
Toen we rammelend weer weggingen uit Monteverde om richting Tamarindo te gaan, kwamen we na een flink stuk door de bergen rijden eindelijk onderaan in een dorpje aan. Hehe, eindelijk weer een beetje asfalt, wat een luxe! Het was alleen van korte duur, want ff later stond alles stil. Hmmm? Vreemd? Dan maar aansluiten en wachten, zal zo wel weer gaan rijden... Tomtiedom... tomtiedom... De eerste auto's gingen al draaien, maar ja, waar willen ze naar toe? Er is hier verder niks... Een ander stel toeristen sprak ons aan en vertelden dat de weg opengebroken was en dat er nu nog asfalt gestort zou moeten worden. Oei... daar is geen doorkomen aan. Er zou ergens een doorgang zijn naar een andere weg... Euh? En waar dan? Wij ook maar omdraaien, zoeken, niks te zien, er was echt maar 1 weg en dat was deze... en nu dan? Maar weer teruggedraaid en voor ons zagen we een Tico druk gebaren naar iemand in een Jeep en wijzen naar een stuk weg achter de huisjes door. Wij vragen, hoe we daar kwamen en hij zei ons dat we maar snel de andere Jeep moesten volgen. Nou, zo gezegd, zo gedaan. We gingen een of ander steegje in (het leek alsof we bij iemand de tuin in reden), maar hier was echt geen weg... De Jeep voor ons draaide de rivier in?! EUH??? Is dit ECHT de bedoeling. Iets verderop in de rivier was een enorm steil hellinkje en jawel hoor, ik vreesde 't al... we moesten dat hellinkje op. De Jeep voor ons was een ECHTE Jeep, wij hebben een dinky toy... een Daihatsu Bego... ehm... Moes, kan die bak van ons dat ook? M: "Tuuuurlijk, daar issie toch Jeep voor!" L: "Ohw my god, dit ga je niet menen...?!?!?!" Nou, aanloopje genomen en jawel hoor, daar gingen we, hoppaaaaa... wonder boven wonder zijn we zonder kleerscheuren boven gekomen, alleen de nummerplaat stond nu horizontaal... hahaha... Moes vond het prachtig! Toen we bovenop stonden bleek er inderdaad een weg te lopen en jawel hoor, de IGO! herkende deze weg zelfs en hup, we waren weer op weg!

3. Hoe een leguaan in een struik springt...
Oververhit lag ik sloom wat in het water te hangen in ons hotel in Tamarindo, op een gegeven moment zie ik voor me op een muurtje en grote groene leguaan. Toen ik wat dichter in de buurt kwam, begon hij al te rennen "ja,ja, rustig maar, ik doe je niks".. dus ik bleef maar staan en wat gebeurt er??? Hij SPRINGT hop een cm of 30 omhoog een struik in?!?! Ik wist helemaal niet dat die beesten konden springen. Ik zie een hoop gerammel in die struik en opeens komt zijn hoofdje helemaal bovenin tussen de gele bloemen tevoorschijn. Ik dacht "och, wat grappig, hij gaat daar zitten zonnen" maar niks hoor, hij vrat de mooie gele bloemen uit de struik?! Een dag later kwam ik er overigens achter dat ze blijkbaar gek zijn op bloemen, want een ander exemplaar ging op zijn achterpoten staan om rose bloemen uit een struik te vreten... Daar gaat de mooi aangeplantte tuin...

Nou, adios, abrazos y PURA VIDA!!!

  • 04 April 2012 - 05:23

    Rich. En Con. :

    Hoi Lydia en Moes
    Hopelijk hebben jullie een E-Thermostaat, kunnen jullie alvast via de I-Pad de verwarming in jullie huis aanzetten....de weersverwachtingen zijn helaas niet zo positief. We zijn nog druk aan het regelen om dat een beetje te laten meevallen.... Maar ben er bang voor:-).....helaas :-(!!!!!. Leuke verslagen allemaal de afgelopen dagen en ja die anekdotes...altijd leuk... Die horen erbij!!!! Aan de foto's te zien, zijn jullie in ieder geval niets tekort gekomen qua eten. Helaas is het einde in zicht...!!:-(. Binnenkort weer wennen om zelf weer achter de pannen te staan.. Hahaha. Fijne en veilige terugreis!
    Grz. Richard en Conny

  • 04 April 2012 - 05:39

    Mark:

    Beste Moestafa,
    Dat zijn de nodige kilo's. Ik stel voor dat je maar mee gaat fietsen in het weekend....hahahah
    Goede terugreis !!!

    GkR mark

  • 04 April 2012 - 07:29

    Gwenda:

    Hey, stoer verhaal over die weg die weg was. Lekker spectaculair! Geniet van de laatste dag en een veilige terugreis!!! Tot snel weer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 56864

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: