In Peking eet je??? ... Peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu In Peking eet je??? ... Peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

In Peking eet je??? ... Peking eend

Blijf op de hoogte en volg Lydia

30 April 2013 | China, Peking

Ni hao!

Als je dan toch in Peking bent dan wil je natuurlijk ook de echte Peking eend eten. Dus wij op internet opgezocht welk restaurant die echt goed serveert en een van de restaurants bleek redelijk in de buurt van ons hotel te liggen. Wij dus op weg. Eerst kwamen we nog langs de kraampjes die dikke torren enzo op stokjes verkopen als snacks... En ook levende schorpioentjes die op stokjes zijn geprikt.... Hmmm... Not my cup of tea! Yekkie!! Snel doorlopen naar The roast duck. Dit was een enorm groot restaurant (5 verdiepingen) en afgeladen vol. Bij het naar binnen gaan zie je hoe de eenden in de ovens worden geroosterd. Eenmaal aan tafel bestel je je eend met toebehoren via een Ipad (hartstikke handig). Als jouw eend klaar is komt er een kok aan je tafel die de eend helemaal voor je fileert en yep het hoofdje krijg je er ook bij... Heel raar maar ik zou het zelf nooit verzinnen om vrijwillig een eendenkoppie te bestellen, maar als het er eenmaal ligt dan denk ik "dat gaan we maar eens proeven". Echt heel veel vlees zit er niet in en je krijgt het er ook niet zo goed uitgeprutst, maar de stukjes die ik los heb gekregen vond ik maar een raar weeïg smaakje hebben. De rest van de eend was voortreffelijk! Een hele andere smaak dan hoe wij ze kennen. Is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Bij de eend bestel je hele dunne pannenkoekjes, dan neem je een stukje eend, dipt dit in een soort van dikke sojasaus, die saus smeer je over je pannenkoekje en dan leg je het stukje eend erop. Daar doe je een stukje komkommer op en stukjes lenteui. Dit klap je dan dicht zodat er een zakje ontstaat en dan smikkelen maar! Moet er wel bij zeggen dat mensen die niet overweg kunnen met stokjes hier wellicht een probleem hebben. Het vergt nogal wat stokjescontrole ;-). Maar als je het zakje eenmaal gefabriceerd hebt, dan mag je het zakje met je handen eten. Dat dan weer wel :-). Nou dat was er weer ene die we van ons lijstje konden afstrepen. Zelfs Moes die niet echt van eend houdt, vond het heerlijk!

Groetjes!!!
Lyd & Moes

• 30 April 2013 - 15:35

Denise:

Ik zie de toeristen al priegelen met de stokjes... Volgens mij zou ik met honger van tafel gaan! Zo te lezen gaat het jullie goed af. Mooie ervaringen!