Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Het avontuur gaat beginnen!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

05 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na heel veel aftellen brak dan toch eindelijk de dag van vertrek aan. Een "reisje" naar de andere kant van de wereld. Nu zijn we toch al op veel plekken geweest op de wereld, dus dan zou je zeggen dat we doorgewinterde en goedvoorbereide reizigers zijn... Daar waar we onze route drie keer helemaal uitgewerkt en omgeschreven hebben om het maar zo efficient mogelijk in te delen, daar stonden we in Dusseldorf echter met de oren te klapperen toen ze ons bij het afgeven van de bagage vroegen "Sie haben auch das Visum für Sydney dabei?". Nee muts, daar hebben we alleen een tankstop! "Aber auf denn Rückweg fliegen Sie noch nach Sydney, dann brauchen Sie ein Visum".... Toen viel het ouderwetse kwartje en een stilte... even daarna breuzelden wij iets in de trant van "Euh... ein Visum?" (Dat spraken we overigens uit alsof t een woord was, waar we nog nooit van hadden gehoord) "Euh... ein Visum haben wir nicht"... Enigszins vinnig kregen we een "das müssen Sie denn unbedingt noch reglen". Ja ja, rustig, dat kan vast ook online. Nadat we de boardingpassen hadden gekregen gingen we toch maar eens kijken hoe het nou precies zat met dat visum.... en jawel, na enkele seconden zagen we dat er inderdaad een visum nodig was, maar net zoals de Amerikaanse esta, kun je dit Australische visum ook online invullen. Al snel kwamen we erachter dat dit €49,-- p.p. kostte. Duurder dan verwacht, maar wij zochten nog even verder en verhip, doe je dit rechtstreeks in Australië dan is t gratis. Gratis klinkt altijd beter dan betalen, dus hup alles ingevuld en op het moment dat we in het vliegtuig stapten, kwamen de twee bevestigingen al via de email binnen. Lang leve de smart phones!
Na een kleine 6 uurtjes vliegen werd ik in Dubai met een soort van nekhernia en knallende hoofdpijn wakker... Ik had heerlijk geslapen, maar blijkbaar in een heel verkeerde houding. Met een bonzend hoofd en een nek die voortdurend op slot sloeg sleepte ik me naar de emirates lounge. Gelukkig waren er ligstoelen vrij, dus hop een pilletje erin en uitrusten. We hadden hier sowieso een oponthoud van 4 uur. Toen de hoofdpijn wat weg begon te trekken, begaf ik me aan het ontbijtbuffet. Dat was beduidend vele malen beter dan het eten in het vliegtuig. Nu ben ik echt geen zeikerd wat eten betreft, maar wat we aan boord hadden kon regelrecht uit de "keuken" van DSM komen. Om 10.15u gingen we aan boord van de vlucht naar Christchurch, met nog een korte stop in Sydney. En over eten gesproken... op deze vlucht was het eten nog slechter. Een rare vierkante blok van iets dat op een puree moest lijken, maar dan wel in "gummie" uitvoering en zelfs het dessert was onverklaarbaar. Het hield het midden tussen een chocoladecake die te zacht was uitgevallen of een chocolademousse die veel te hard was, kies maar... Het stuk pizza als midnight snack maakte echter veel goed. Uiteindelijk zijn we om 13.30u plaatselijke tijd (zondagmiddag) geland in Christchurch. De douane verliep allemaal soepeltjes al werden de wandelschoenen volledig binnenste buiten gekeerd, maar ze werden goed gekeurd, dus toen hoefden we alleen nog maar de camper op te halen en ook dat verliep enorm soepel. De belangrijkste dingen (zoals waar en hoe maak je je chemisch toilet schoon. Lees: waar en hoe gaat Moes dat doen... hij wilde met een camper haha) werden uitgelegd en toen gingen we dan écht op weg. We hadden een plekje gereserveerd bij het Amber kiwi holiday park en dat lag gelukkig redelijk in de buurt van het vliegveld, dus rustig aan beginnen. Aangezien het hier bij aankomst loeiheet was (28gr en stralende zon) besloten we het bbq-seizoen vast in te luiden. Straks niet te laat naar bed en morgen, ja morgen, dan volgt onze eerste roadtrip!

• 05 Februari 2017 - 09:43

Cyndi:

Heerlijk om te lezen!! Heel erg veel genieten maar en uitrusten.
    Wij genieten mee.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Dag
    Cyndi

• 05 Februari 2017 - 10:14

Gwenda:

Een visum!!! Daar hebben wij ook totaal niet bij stilgestaan! Maar lang leve de digitale wereld gelukkig!!
    Ik begon al te zweten toen ik het las....pfff
    Blij dat het weer heerlijk is. EN...dat Moes op de hoogte is van de pota potti gebruiksaanwijzing...hahahaaa.
    Geniet ervan! Xxx

• 05 Februari 2017 - 10:14

Patrick:

Hi Lydjuh en Moes,

Haha dat onverwachte van reizen is soms nerve-wrecking maar dat maakt het ook juist leuk :)
    En idd, je moet soms humor inzetten en gewoon doorgaan. Fijn dat alles vlotjes verloopt. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Have fun! Grtz Patjuh

• 05 Februari 2017 - 10:16

Claudia :

Leuk zeg! Ik ga het zeker volgen! Heel veel plezier!
    Claudia

• 05 Februari 2017 - 10:53

Wiel:

Klinkt allemaal spannend..ben benieuwd naar deel 2
    Gr Wiel

• 05 Februari 2017 - 11:34

Jean En Marleen:

Yippie! Daar zijn ze eindelijk weer!: de leuke voorlees reisverhalen can Lydje! Wij zijn altijd superblij als jullie op reis gaan maar...deze keer extra leuk want...de reisbestemming is ook onze volgende lange reis! We lezen/genieten met dubbel veel plezier!

• 05 Februari 2017 - 11:56

Beat:

Klinkt allemaal goed. Lijkt me heerlijk een maand lang iedere dag bbq.

• 05 Februari 2017 - 13:22

Marcel Karssing:

Veel plezier nogmaals gewenst en maak er wat moois van...

• 05 Februari 2017 - 15:54

Suzanne :

Visum, ja, de gedachte eraan krijg al meteen weer een nachtmerrie. Fijn dat jullie in ieder geval goed aangekomen zijn en veel plezier met vele (wilde) avonturen. Wij genieten met jullie mee :-)

• 06 Februari 2017 - 01:40

Ray:

Leuk weer die reisverhalen te kunnen volgen. Veel plezier!!

• 06 Februari 2017 - 04:47

Tanja :

Hahahahahaha het begon goed!!!
    Veel plezier

• 06 Februari 2017 - 07:06

Carla:

Hee Lyd en Moes,

Dat hoort zich weer top aan. Behalve de campa pottie dan maar die is voor Moes. Heel veel plezier xxx.

Groetjes Carla

• 06 Februari 2017 - 20:20

Judith:

Hè lekker, ein-de-lijk is de reis begonnen! We kijken reikhalzend uit naar de foto's!
    Xxx

• 06 Februari 2017 - 20:22

Judith :

Ps. Dat van die 28 graden en stralende zon had niet gehoeven, he. Beeeeetje compassie met je followers ;-)