Van Bangkok naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Van Bangkok naar Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Van Bangkok naar Chiang Rai

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

09 Maart 2018 | Thailand, Chiang Rai

Voor vandaag stond een dagje reizen op het programma, maar het liep toch anders dan verwacht... we hadden een vluchtje met Nok Air (geen grapje!) geboekt en al snel bleek dit de Ryanair van Thailand te zijn... zo mogelijk nog chaotischer.... eerst ontvingen we een email dat onze vlucht gecanceld zou worden, we zouden verder geinformeerd worden. Niet lang daarna kwam een email waarin werd gezegd dat de vlucht toch zoals gepland door zou gaan, echter bij aankomst op het vliegveld .... stond onze vlucht niet op het bord... hmmm... we sloten aan bij de balie van Nok Air en kregen inderdaad te horen dat onze vlucht toch echt gecanceld was, maar ze hadden ons op een latere vlucht geboekt; dit betekende een paar uur op het vliegveld wortel schieten. Uiteindelijk kregen we twee food vouchers aangeboden van... jawel... de McDonald's hahahaaaa... we zochten ons bij the coffee club een leuk plekje uit en brachten hier de middag door. Tussendoor werd de gate nog een keer gewisseld en toen we eindelijk om 16.20 bij de juiste gate stonden, bleek er weinig actie in het Nok Air rampenteam te zitten... okeejjj... apart... om 16.40 zouden we moeten vliegen... tegen half 5 kwam de crew op hun ooie dooie aanzetten, maar er werd nog weinig aanstalten gemaakt om ook de passagiers het vliegtuig in te laten. Er werd verder ook niks omgeroepen, dus we hadden werkelijk geen idee wat er ging gebeuren... Effe voor 5 uur kwam er eindelijk beweging en toen we goed en wel in t vliegtuig zaten, werd er omgeroepen dat het door de drukte op het vliegveld nog een 15min zou duren. Alles bij elkaar kwamen we om 18:45 aan in Chiang Rai. Ach ja, soms zit het mee, soms zit het tegen... Ons hotel bleek daarentegen veel leuker dan verwacht, dus dat was een mooie meevaller. Nadat we ingechecked waren, gingen we op weg naar de night market. Leuk zeg! En gezellig! Er was ook een heel gedeelte met van die streetfood kraampjes. Eigenlijk hadden we geen honger, maar ja... als je het ruikt en ziet... dan gaat er toch weer vanalles in; kipstukjes op stokjes, pikante worstjes op stokjes, kip met groente stokjes, gefrituurde groenten en vis en als afsluiter nog een bord met allerhande biefstukjes (had ik al gezegd dat we geen honger hadden??? ;-)). Het was in ieder geval heeerrrlijk! Het enige waar ik niet zo warm voor liep waren de bordjes met diverse insecten... een aantal verschillende soorten wormen, de sprinkhanen natuurlijk en nog wat insecten die ik niet herkende... hmmm... daar heb ik alcohol bij nodig om dat weg te werken, maar ik ken mezelf, hoe vaker ik het zie, hoe normaler ik het ga vinden, dus tegen het einde van de vakantie zal ik het wel ergens geprobeerd hebben.
Morgen staat de witte tempel op het programma, maar voor morgen is er onweer voorspeld... oei... morgenvroeg maar even kijken hoe het eruit ziet, anders het programma omgooien.

Groetjes Lyd & Moes

• 09 Maart 2018 - 07:09

Marcel:

Insecten eten, moet er niet aan denken....altijd weer leuk je avonturen te lezen. Ga zo door!!!!!

• 09 Maart 2018 - 07:16

Richard Marting:

Jammer van dat wachten....is toch kostbare tijd van je vakantie... maar ook alweer een hele ervaring

• 09 Maart 2018 - 07:41

Gwenda:

Balen van die vertraging....
    En jullie en eten......hahahaha Dan moet je uiteindelijk ook insecten proeven!!! Have fun en we duimen voor het weer. Xxx

• 09 Maart 2018 - 08:34

Floor:

Van Mc Donalds naar insecten eten.. Klinkt als één groot feest ;).. Haha..

Enjoy..!!

• 09 Maart 2018 - 12:23

Conny:

Tja, het is Thailand en hun motto is “sabaai sabaai” oftewel “take it easy”. Ze maken zich niet Sl te druk in Thailand. Je moet ff een ommekeer maken in je gedachte