"Lloret-in-t-zoer" en een geweldige boottocht - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu "Lloret-in-t-zoer" en een geweldige boottocht - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

"Lloret-in-t-zoer" en een geweldige boottocht

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

14 Maart 2018 | Thailand, Krabi


Na Sukhothai gingen we weer verder richting zuiden, op weg naar Krabi. In de boekjes had ik al heel wat mooie foto's van geweldige rotsfomaties gezien, dus de verwachtingen waren hoog! Toen we echter met de taxi richting hotel gingen werd al snel duidelijk dat hier een erg hoog "Lloret-gehalte" was... ehm... halloooo?! Dit hadden we ons toch ietwat anders voorgesteld. Toen we langs niet 1, maar zelfs 2 McDonald's kwamen toen was het Lloret-plaatje compleet. Oei oei... ook het hotel was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden, morgenvroeg bij daglicht maar eens kijken... Maar helaas... bij daglicht werd het er niet beter op... het ene kitsch-kraampje na het andere en het strand bij ons hotel nodigde ook al niet echt uit om op te gaan liggen... hmmm.... we trokken zwemspullen aan en besloten naar de pier te lopen om vandaar een bootje te nemen naar Railay beach (volgens de boekjes erg mooi). Bij aankomst op de pier werd ons al snel duidelijk gemaakt dat de veerboten naar Railay van een pier aan de compleet andere kant van Krabi vertrokken (ongeveer een half uur met de auto). Een vrouwtje van de georganiseerde boottrips vertelde ons dat we even verderop konden vragen of we met een privé longtailboat mee konden gaan. We moesten dan rekenen op een 800 a 1000 baht p.p. Prima, wij richting longtails... meteen werden we aangesproken door een grappig Thais mannetje. Hij wilde ons voor 2200 baht voor ons tweetjes ook wel 4 eilanden laten zien... (het duurde overigens even voordat we snapten wat hij bedoelde, want hij sprak 3 worden Engels en die waren dan ook nog met een mega accent ;-)) Nou, 4 eilanden met zijn tweetjes op zo'n leuke longtailboat... doe eens gek, dat zagen we wel zitten! We stapten in en daar gingen we... eerste stop Tap island, de eerste mooie rotsformatie vlak voor de kust van een idyllisch eilandje. Helaas is het hier wel errrrug toeristisch allemaal, dus we waren duidelijk niet alleen! Daarna Chicken island. Op het eiland is een rotsformatie in de vorm van een kip. Inmiddels was het loeiheet geworden, dus ik smeerde als een gek met factor 50, maar helaas, door elke keer water in en water uit, zijn we er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen (denk: tenen zo rood als rode pepertjes en een rug waar je makkelijk een eitje op kunt bakken!) Op een gegeven moment tussen twee eilanden in, legt onze kapitein zijn boot stil... ? Ik dacht nog "wat moeten we hier nu?" Hij vraagt "you want go swim?"... euh... okeejjj, ja kan, het water zag er erg helder uit, dus doe maar... komt hij opeens met twee snorkels op de proppen. Joh, wat leuk! Hadden we echt niet verwacht! We laten ons in het water zakken, ik zet me de duikbril en snorkel op, ik steek mijn hoofd in het water en jawel hoor... drie gigantische zee-egels met van die lange stekels kijken me met zijn drietjes aan... iiieehhhwww... daar hou ik dus echt niet van.... doe mij maar "finding nemo"!!! Gelukkig zwommen er ook hele mooie (niet al te grote) geel-zwart gestreepte visjes rond :-). Hier en daar wat koraal, maar dat was niet zo heel veel en helaas helaas, heel veel van die zwarte zee-egels... Na een kwartietje ofzo rondgedobberd te hebben, vonden we het wel weer goed geweest en gingen we verder naar Poda island. Zoooo dat was mooi! Precies zoals ik me had voorgesteld, wit zand, turquoise blauw water en voor de kust grillige rotsen! Mooi, mooi, mooi!!! De zon brandde inmiddels zo erg, dat we van schaduwplekje naar schaduwplekje kropen... auw auw auw... op Poda island kon je ook nog wat snackjes enzo kopen, dus dat deden we dan ook. Nadat we mais (voor Moes, ik blijf erbij: ik ben geen kip, dus mais eet ik niet), bananen en ananas hadden opgepeuzeld gingen we weer aan boord en... daar alweer een verassing: onze gekke Thai meneer had een watermeloen voor ons gesneden. Hmmm lekker hoor! We gingen weer verder op weg en onze kapitein (overigens Chu genaamd) zei dat we konden kiezen: óf naar Railay óf naar Panang... euh... Railay dan maar? Of is Panang mooier??... Chu zei "maybe Panang, Railay no swim now, no water! Panang swim, swim, water!"... hahahaaa nou dan doe Panang maar en wow wat was dit mooi!!!! Een klein stuk strand temidden van hoge rotsen. Alweer een verassing! Super!!! Hier hebben we een uur rond gebanjerd en toen zeiden die rode pepertjes aan onze voeten: "we willen naar de schaduw!!" Bohhh zelden zo'n brandende zon meegemaakt!!! Maarrrr... het was het dubbel en dik waard! Op de terugweg kwamen we nog langs Railay en inderdaad, dit vonden we toch iets minder mooi, dus Chu had ons goed rond gevaren. We besloten bij terugkomst in Krabi te gaan eten bij The Beach, hier zou je een mooie zonsondergang kunnen zien en jawel hoor, prachtig!!!! Na The beach gingen we nog een afzakkertje doen bij de Ao Nang bar en na de zoveelste cocktail kreeg ik alweer zin om te zingen (Hello from the other siiiiiide). Hmmmm de perfecte afsluiting van een perfecte dag!

Gwenda, Guus, Conny en Richard: bedankt voor jullie vele leuke berichtjes :-)

  • 14 Maart 2018 - 16:29

    Gwenda:

    Ja! Vind je het gek. Op zo'n geweldige reisverslagen kun je toch alleen maar enthousiast reageren!!! Deze dag had ik graag met jullie mee gegaan. Is helemaal my cup of tea!! Lang leve de aftersun (of komkommer?) En tot de volgende keer xxx.

  • 14 Maart 2018 - 16:38

    Floor:

    Nou, jullie kunnen in elk geval niet zeggen dat jullie je vervelen of dat jullie niets meemaken..!!

    Klinkt in elk geval heel gezellig allemaal.. En de foto's op insta zien er ook goed uit :)..!!

    kussieee

  • 14 Maart 2018 - 18:16

    Wiel:

    ja.met deze reisverslagen kan ik me voorstellen hoe jullie het hebben ,,geweldig om te lezen GR

  • 15 Maart 2018 - 20:36

    Richard:

    Geere gedaon...

  • 22 Maart 2018 - 14:11

    Conny:

    Wat een leuk verhaal. En je kunt in Thailand ook echt nog vertrouwen op de mensen. Er wordt geen misbruik van je gemaakt, als je maar van te voren goede afspraken maakt. Heerlijk om dit ook zo te lezen. Wederom een mooi verhaal en ik kan me helemaal inbeelden hoe het is geweest.........FANTASTISCH.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 56848

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: