Luieren, zwemmen, eten... (en repeat) - Reisverslag uit Khao Suan Kwang, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Luieren, zwemmen, eten... (en repeat) - Reisverslag uit Khao Suan Kwang, Thailand van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Luieren, zwemmen, eten... (en repeat)

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

21 Maart 2018 | Thailand, Khao Suan Kwang

Na een zeer langdradige reisdag: met de auto naar de minivan "halte", daar 45 min. wachten op de minivan die in 2 uur naar Surat Thani reed, daar weer 1,5 uur wachten op de minivan die ons naar de pier moest brengen. Hier kwamen we rond lunchtijd aan, dus even via tripadvisor een restaurantje in de buurt opgezocht. Dit werd het Lucky restaurant en dat bleek een heeeele goede keuze, voortreffelijk gegeten! Daarna terug naar de minivan halte, daar konden we vrijwel meteen instappen om binnen 20 minuutjes bij de pier aan te komen, daar nog ongeveer een half uur wachten op het inschepen en toen in 1,5 uur met de boot naar Koh Samui. Eenmaal van de boot af, was het weer een volgende minivan in die ons naar het hotel zou brengen en hallelujah.... daar kwamen we dan eindelijk rond 19 uur aan. Nadat we onze kamer hadden gekregen liepen we via een klein paadje tussen de privé villa's door naar het restaurant. Hoe korterbij we kwamen, hoe meer gegil en geschreeuw we hoorden... ???.... En jawel hoor, een hele bende Amerikaanse jongeren die hier hun Springbreak vierden... zucht... dit betekende zoveel als: zo luidruchtig mogelijk met zijn allen het zwembad overbevolken en zuipen tot je erbij neer valt... neeejjjjj... ik kwam hier voor mijn rust... grom grom... ik ga ze slaan!!! Pfff... gelukkig zochten ze na een uur hun heil ergens anders (het zwembad ging nl. dicht) en konden we toch nog rustig eten.
Maandag was onze eerste echte luierdag en bij het ontbijt bleek al snel dat die "springbreakers" weer in overvloede aanwezig waren... pfff... de ligbedjes die niet bij het zwembad stonden, waren echter totaal niet interessant voor onze Amerikaanse "vrienden", dus bij de zee vonden we een heerlijk rustig plekje in de schaduw!!! Want jeetje... in de zon.... niet uit te houden!! Zodra je een minuutje in de zon staat, lijkt het alsof je huid vanzelf in de fik vliegt. Zelden zo'n heftige zon meegemaakt. Dus... met factor 50 glibberden we de turquoise blauwe zee in... die belachelijk warm was en heel laag stond... het diepste stuk komt tot konthoogte en dan ben je al een kilometer in zee gelopen... hmmm... toch het zwembad maar proberen. Het zwembadwater was gelukkig verkoelender, maar die Amerikanen... pffff... doe eens ff normaal! In de middag hoorde ik twee Amerikaanse meiden zeggen dat ze moesten gaan uitchecken... oh ja joh? Heh wat jammer nou... haha, waar zijn de vlaggen? Dan hang ik ze uit ;-) en inderdaad tegen het einde van de middag was het lekker rustig! Rond een uurtje of 4 besloten we een strandwandeling te maken. Dus hup, weer even flink insmeren, t-shirt mee en daar gingen we. Langs het hele strand liggen superleuke barretjes en restaurantjes en 's avonds bouwen ze "tentjes" op waar je dan romantisch in kunt dineren. Wat een gezellig sfeertje zeg! Na een 1,5 uur kwamen we terug in ons hotel en wilden we ons lekker fris gaan douchen en omkleden om daarna ergens op het strand te gaan eten. Heb jij de sleutel? Nee, zegt Moes, die heb ik aan jou gegeven. Aan mij??? Jij bent gek, die heb je in je zwembroek gedaan en de rits dichtgedaan. Nee, toen ik t water in ging, heb ik hem uit mijn broek gehaald en in mijn t-shirt gerold dat ik aan jou heb gegeven... ehm... ja, halloooo weet ik veel. Dat zei ik toch! Heb ik niet gehoord... zucht... terug het strand op, heel stuk teruggelopen om die sleutel te vinden, maar tevergeefs... maar melden bij de receptie... waar ze uiteindelijk het slot hebben moeten vervangen :-S tsja... een goed begin in het halve werk... Later dan gepland gingen we eten en oh oh ohhhh wat was het weer lekkerrrr! Een pikante kip "salade" (kippengehakt in diverse kruiden en pepers met komkommer, ui en ... rauwe sperziebonen, jeetje zeg, wat is het met die rauwe boontjes, die krijg je hier overal bij!?), daarbij nog een garnalen omelet en afgesloten met geflambeerde bananen... ohhwww jummiiieee!
Gisteren dag twee van niks doen. De Amerikanen zijn inmiddels allemaal weg, dus dat gaf gelijk een andere sfeer. Wij houden t nog steeds niet uit in de zon, dus wederom een rustig plekje in de schaduw opgezocht. Tegen het einde van de middag besloten we in de zitzakken plaats te nemen voor een cocktailtje en garnalen "cakejes".... die garnalen cakejes zijn zooooo lekker dat we ze elke dag minimaal 1x bestellen... Maar goed, wij hangen dus in die heerlijke zitzakken, blik op oneindig... toen er opeens een boel bedrijvigheid was in het barretje van het restaurant... bleek er een cocktailparty te zijn... dit betekende een half uur gratis cocktails en hapjes... wat leuk zeg! Uiteindelijk hadden we daarna geen zin meer om nog weg te gaan, dus aten we in het restaurant in het hotel.
En vandaag... is weer een nieuwe dag van luieren aangebroken... zwaar hoor! En ook vandaag houden we het nog steeds niet uit in de zon.... we kunnen normaal echt goed tegen warmte, maar het is hier niet zozeer de warmte, maar de zon brand echt meteen door... hebben we nog nooit zo meegemaakt. Maarrr... we mogen absoluut niet klagen, want we horen van iedereen dat het in NL alweer heeft gesneeuwd... pff... waar is dat voorjaar? Kan iemand ervoor zorgen dat het volgende week eindelijk beter weer is?!

Vele groetjes,
Lydia & Mostafa

• 21 Maart 2018 - 07:13

Gwenda:

Och jeeeeej, ik heb echt met jullie te doen!!! Wat een $@# -leven...hahahaaa. Gelukkig waren die Amerikanen snel away. Geniet nog maar ff van het lekkere weer. De sneeuw is wel weer weg, maar warmer dan een graad of 9 wordt t volgende week niet...xxx

• 21 Maart 2018 - 08:18

Tine&Ronald:

Lieve Lydia en Moes,
    Wat is het leuk om jullie reisbelevenissen te lezen!
    Het kleurt de dag meteen vrolijk en zonnig.
    En..., we horen het je vertellen, dat maakt het helemaal leuk.
    Lydia, we vragen ons wel af hoe jij zo megaslank bent als we lezen over al dat jummie-eten.
    Maar geniet maar lekker verder.
    Wij lezen wel.....
    Voorjaar is besteld, maar vandaag weer gewoon ruiten krabben.
    Groeten en liefs van Ronald&Tine

• 21 Maart 2018 - 09:46

Wiel:

wat een spannend reisverslag steeds spannend om te lezen en wachten op het volgende (culinair )verslag gr Wiel

• 21 Maart 2018 - 11:03

Conny:

Leuk weer om jullie relaas te lezen. Het openbaar vervoer is dus niet zo best in Thailand, maar de eindbestemming wel. Koh Samui was ook ons "rustoord". De tentjes langs het strand zijn top. Ieder hotel heeft een ander "terras". Heb je de schommel ook al ontdekt op het strand?? En inderdaad hartstikke klef benauwd, maar dat de zon zo brand kunnen wij niet zeggen, maar daarentegen zaten wij daar in januari. De "boulevard" aan de andere kant van de hotels vonden wij minder. Het eten is altijd super he. En vooral de gebakken bananen.........mmmmm. Ben ik ook verzot op. Hier is de lente begonnen maar daar merk je niets van..... Heb vanmorgen met dikke sjaal en handschoenen op de fiets richting werk gezeten. Weet zeker wel waar ik liever zou zijn; lekker in een zitzak met uitzicht op de zee en een cocktail in mijn hand <3 Geniet nog maar lekker van het (soms te branderig) zonnetje, zee, strand, lekker eten en zeer zeker van elkaar XXX