Dag een van een heeeeeele lange reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Dag een van een heeeeeele lange reis! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Dag een van een heeeeeele lange reis!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

30 December 2022 | Australië, Sydney

Op 28 december ging onze reis van start! Stipt om 7.30 uur stond Beat voor de deur. Wij waren nog bezig met de laatste dingetjes en uiteraard moest ik uitgebreid de katten nog knuffelen, dus tegen 7.45 gingen we op weg. De rit verliep soepel, nergens files, want er was natuurlijk nog kerstvakantie.

In Frankfurt aangekomen, zagen we een enorme rij bij de incheckbalie van Thai Airways... oei... het leek erop dat we er lang zouden staan, maar... schijn bedriegt. In no timegingen er extra balies open en verliep ook dat soepeltjes, totdat we bij de controle van de handbagage kwamen... Ik heb met verbazing staan kijken hoe de twee mensen voor onshet voor elkaar kregen om met hun tweetjes een enorme opstopping te veroorzaken bij de scanners. De dame in kwestie vond het nodig om ALLE bakken die ze ging gebruiken grondig te ontsmetten met haar eigen meegenomen doekjes. Op zich denk je dan nog "okeeeejjjj" maar het wordt vet irritant als je erachter komt dat ze beiden zo'n 5 a 6 stuks handbagage hebben die ze allemaal apart in een bak gaan leggen. Daarnaast moesten alle electrische apparaten in een eigen bak en vervolgens moesten de vesten etc nog uit, dus die ging ze eerst in haar eigen plastic zakken doen... Op dat moment raakte een van de beveiligers ook nogal geirriteerd. De opstopping was inmiddels niet meer te overzien, dus ze werden vermanend toegesproken. Na dit hele circus volgde dan nog de douane check, maar daar stond echt niemand, dus tijd genoegom wat te gaan eten... dachten we... We hebben dus serieus moeite moeten doen om iets te vinden... OF er stond een enorme rij OF het was "la la". Uiteindelijk toch nog iets gevonden, dus toen ben ik maar gelijk voor de full monty gegaan: scrambled eggs met 4 sneetjes getoast brood en 2 worsten. Zo, ik kon er weer even tegenaan. Een half uurtje later dan gepland gingen we de lucht in. Let the adventure begin :-)

De vlucht verliep prima, lekker eten aan boord, wat series gekeken, tussendoor wat geslapen, wat gelezen, een hele zielige film gekeken... Ik weet niet waarom, maar hoe vaak ik aan boord al niet een tranentrekker heb gekeken... (Wendy, we hadden het er nog over he?!), gelukkig was het nu donker, dus heb ik lekker ongegeneerd kunnen huilen. Was overigens wel een hele mooie film "the last 10 years". Het is een Japanse film, daar ben ik sowieso gek op, maar wederom zeeerrrr emotioneel hihi. Daarna weer geslapen. Ik was heerlijk van de wereld toen ik opeens wakker schrok... iemand in het vliegtuig was keihard aan het roepen "HEY, HEY, HEYYYY" wat er precies aan de hand was ??? Geen idee, wellicht een gevalletje "gilles de la tourette", want later in de vlucht begon hij mega te schelden tegen de jongen naast hem die even naar het toilet moest... okeejjjj... je zult er naast zitten zeg. Precies om 6.25 (plaatselijke tijd) landden we in Bangkok. Wehadden een overstaptijd van 2 uur, dus geen gestress. Moes had zelfsnog tijd om een hapje te eten, nee jongens, dit keer was ik het niet haha. Rond 9 uur gingen we weer de lucht in voor het 2e gedeelte van onze reis. Van die tweede vlucht heb ik bijna niks meegekregen, kon mijn ogen gewoon niet open houden. Ik ben drie keer aan een serie begonnen, maar viel steeds in slaap, dus heb het maar opgegeven. Op zich niet erg, ware het niet dat we 's avonds laatpas aan zouden komen in Sydney en we daar dus eigenlijk gelijk moeten gaan slapen... Bij aankomstin Sydney verliep alles extreem snel! Immigratiedienst: snel! Douane: snel! Bagage: snel! En bij de laatste check voor etenswaren etc. etc. hoefden we onze bagageniet eens te laten controleren. Het moet niet gekker worden zeg... Dus binnen 1uur stonden we al bij Ellen in de aankomsthal. Nog even een laatste ritje naar hun huis, daar nog wat gekletst, maar nu om 00.50 uur gaan we toch de oogjes maar weer eens dicht doen.

Slaap lekker allemaal!!

• 30 December 2022 - 01:12

Tanja Van Kortenhof :

Een lange reis, maar voor een goed doel[e-1f923][e-1f923][e-1f408][e-1f408][e-1f415][e-1f998][e-1f428]

• 30 December 2022 - 08:36

Gwenda:

Fijn dat de reis voorspoedig verlopen is! Hopelijk hebben jullie een goeie nacht slaap achter de rug en kunnen jullie uitgerust van de nieuwe dag genieten! Terwijl ik aan mijn ontbijtje zit, zullen jullie aan het genieten zijn van het diner. Smakelijk! [e-1f60b]

• 30 December 2022 - 09:57

Miss Aussie Spider :

There you are! [e-1f44d]

• 30 December 2022 - 21:59

Conny Marting:

Wat een leuk verslag. Geniet heerlijk van jullie vakantie [e-2600]️ Groetjes aan Moes [e-1f618]