Dagje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Dagje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Dagje Sydney

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

14 Januari 2023 | Australië, Sydney

G'day mates!

Voor vandaag stond een dagje wandelen in het Royal national park op het programma....met de nadruk op STOND... want...toen ik vanochtend wakker werd, hoorde ik ergens water lopen... Huh??? Leek wel of er ergens een kraan helemaal open stond. Vreemd... Net toen ik uit bed gestapt was zei Moes "Lyd, dat is regen". Nee joh, ik hoor echt water lopen ergens. Nou... dat water was inderdaad regen. Het kletterde langs het raam. Oei, dat hadden ze niet voorspeld. Maar even wachten dan, maar dat even werd behoorlijk lang, want na een paar minuten gingen de sluizen helemaal open. Jeetje zeg. Ander plan bedenken... Dagje Sydney? Als het echt slecht weer zou blijven, konden we altijd nog een bioscoopje pikken. Zo gezegd zo gedaan, rond een uurtje of 11 was het droog (maar erg grijs), dus we sprongen in de bus en daarna op de ferry. Zodra het opera house in zicht kwam zagen we nog steeds flinke donkerewolken, maar de temperatuur was erg aangenaam en het was droog! Dat was het voornaamst. Aangezien we alle toeristische attracties al eerder hadden gedaan, besloten we eens iets anders te doen en jawel hoor... het Aziaatje in mij zag dat er een Chinese garden of friendship in de buurt van Darling harbour lag. Nooouuu... maak me geeeeeek... daar word ik wel blij van hoor (Moes toch iets minder geloof ik haha). We slenterden eerst nog wat door het centrum, dronken wat in Darling harbour en daarna hup naar de chinese garden. Het was niet zo groot, maar wel erg leuk. Mooi aangelegd, leuke kronkelende paadjes, overal chinese lampionnetjes (van die echte kitscherige: knalrood met gouden opdruk), bergje op, bergje af. Hier en daar een watervalletje en dat alles rondom een grote lelievijver gesitueerd. Verder struikelde je er over de hagedissen/mini leguanen. Die zijn daar zo gewend aan mensen dat je ze in alle rust van zeer kortbij kunt fotograferen. Na ons bezoek aan de chinese tuin was het al 17u en hadden we eigenlijk best al honger, dus gingen we zeer culinair (niet dus..) aan de hamburgers ;-) Via Chinatown liepen we terug richting de Rocks om van die kant nog eens de harbourbridge te bekijken (en te fotograferen natuurlijk, want het Japannertje in mij wilde nog even helemaal los). Moes liep in de tussentijd weer heel Sydney bij elkaar te hoesten en te snotteren. DUS: Alsiemand de gouden tip heeft, geef het door, want hij loopt nu al bijna 4 maanden zo... pfff... het leek afgelopen week weer even beter te gaan, maar helaas... BAM, we zijn weer terug bij af.

Onze voetjes schreeuwden inmiddels om rust (want 22.000 stapjes), dus besloten we om de ferry terug te nemen. Morgen hernieuwde poging om de wandeling te gaan maken. Als het goed is, dan is het morgen de hele dag droog!

Wij ploffen nu op de bank en daarna een beetje op tijd naar bed. Voor jullie nog een hele fijne dag gewenst!

Liefs,

Lyd en Moes

• 14 Januari 2023 - 11:25

Gwenda:

Troost je, hier regent het ook. Alleen zijn de temperaturen niet aangenaam[e-1f615]. Maar klinkt toch als een leuk dagje. Op het hoesten en proesten van Moes na dan. Heel veel beterschap en succes met de wandeling morgen!