Spit to Manly scenic walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu Spit to Manly scenic walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

Spit to Manly scenic walk

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

09 Januari 2023 | Australië, Sydney

Het was zondagochtend en ik zag iets geks toen ik mijn ogen opendeed... Huh? Wat was dat? Het was licht en geel en... whoooeeee, het was de ZON!!! De zon scheen onder het rolgordijn door!!!! Jeeeejjj... in no time was ik wakker en stond ik "aan"... Moes was inmiddels ook wakker geworden en we besloten snel een ontbijtje te fixen en daarna als de bliksem Charlie uit te laten, zodat we de Spit to Manly scenic walk konden gaan doen.

Vanuit huis is het zo'n 10 minuutjes rijden naar de spitbridge, dus de start van de wandeling. We hadden er al veel over gehoord en gelezen en iedereen zegt eigenlijk hetzelfde: als je in de buurt bent, MOET je deze wandeling gewoon doen. Alles bij elkaar zou het zo'n 3 a 4 uur wandelen zijn. Ik rekende op 4 uur, want het Japannertje moet natuurlijk van elke boom een foto maken hahahahaaa

Met de rugzak gevuld met waterflessen, wafels, bananen en notenrepen gingen we op pad. Het eerste gedeelte was erg druk, het was echt file-wandelen... Maar ja, dat viel natuurlijk wel een beetje te verwachten, want A. Zondag en B. eindelijk zon na dagen van stromende regen en C. het is hier natuurlijk nog steeds zomervakantie. De scholen beginnen allemaal pas in de laatste week van januari. Maar niet getreurd, de prachtige omgeving maakt alles weer goed.

Ze noemen het een scenic walk en scenic issie hoor. SCHIT-TE-REND!!! Het eerste gedeelte ging met name door de bossen, hier zaten veel hagedissen (van die mini leguanen, sorry, mijn kennis van hagedissen is niet zo groot). Ik vind ze wel grappig. Ze lopen altijd zo hysterisch. Twee gingen mooi poseren, dus die staan leuk op de plaat. Na het gedeelte van bos, ga je een stukje over strand en daarna begint het klimmen. Het was behoorlijk warm en het pad behoorlijk steil, dus.... zweet in debilspleet. Hier en daar was er een uitzichtpunt richting de stad, waar je dus mooi de skyline van Sydney kon zien. Als je eenmaal helemaal bovenop bent aangekomen kijk je prachtig uit over enkele baaien. Bovenop een dikke rots namen we even pauze voor een hapje en een drankje en namen we het uitzicht in ons op. Zo fijn om hier te mogen zijn! Van hieruit ging het pad verder over een rotsachtige vlakte met verdorde struiken, dooie bomen enhier en daar spierwitte bloemen. Het geheel deed een beetje surrealistisch aan. Als je deze "fantasiewereld" achter je laat begint de afdaling richting Manly en deze gaat vrijwel geheel langs de kust, hier en daar ga je over rotsen langs het water om vervolgens in een zeer levendig Manly uit te komen. Na deze wandeling (wij hebben er overigens precies 3 uur over gedaan, dus viel reuze mee allemaal) vonden we dat we wel een lekker hapje en drankje verdiend hadden. We zochten een leuk tafeltje MET uitzicht en bestelden inktvisringen (die zijn verdomde lekkerrrrr hier) en een heerlijk wijntje (voor mij dan, haha, Moes is nog steeds niet van de wijn). Daarna met de bus terug naar het startpunt om op tijd weer terug te zijn bij de beestjes.

Wat een heerlijke dag, wat een prachtige wandeling, wat een mooie omgeving, kortom dat was er weer ene met een gouden randje!

Tot snel allemaal.

Liefs Lyd en Moes

• 09 Januari 2023 - 11:05

Gwenda:

Het verhaaltje hier, de foto's via Insta...perfecte combi!!

Ik waande me helemaal ter plekke! Geniet ervan xxx

• 09 Januari 2023 - 17:51

Carla :

Wat heerlijk en wat een mooie foto’s zeg! Ben jaloers[e-1f618]

• 10 Januari 2023 - 17:42

Fam Mertens:

Lydia en Moes,

We genieten van het levendige en amusante verslag en de schitterende foto's.

Geniet er nog maar lekker van.