It's raining cats and dogs.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu It's raining cats and dogs.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

It's raining cats and dogs....

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

07 Januari 2023 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hier even een kleine update van ons verblijf downunder. De afgelopen dagen heeft het alleen maar geregend en niet een beetje, maar gewoon met bakken uit de lucht... helluuup... De weersomslag die voorspeld was, is dus toch gekomen. Maar goed, we gaan even een paar dagen terug...

Afgelopen woensdag kwamen Guus en Astrid aan, want zij gaan ook mee naar Frankrijk. De woensdag hebben we dus met name gebruikt om met hun bij te kletsen, al was een middagje natuurlijk eigenlijk wat kort. Woensdagnacht omstreeks 3 uur heeft Moes de family naar het vliegveld gebracht en op donderdag verhuisden wij onze spulletjes van de grannyflat naar het woonhuis. Nu zou dan het gedeelte van house- en pet sitten gaan beginnen. Erg veel zin om het gewone dagelijkse leven hier mee te gaan maken. Ik begon dus gelijk met het draaien van wat wasjes. Ehm... hoe snel gaat die wasmachine hier!!!!??? Binnen 3 kwartier is een hele machine klaar, wow! (of is onze wasmachine thuis gewoon mega traag??) In de middag nog een lekkere wandeling gemaakt en ik blijf het zeggen, maar wat is het toch mooi hier!!! We zagen toen wel al dat het weer wat aan het betrekken was en jawel hoor, daarna ging het goed los: Regen, regen en nog eens regen. Voor vrijdag was sowieso de hele dag regen voorspeld en yep... ze hadden niet gelogen. Ik besloot dat het een dagje Netflixen ging worden ;-) De diertjes vonden het niet erg, die hebben gewoon de hele dag als een stel couch potatoes erbij gelegen.

Toen ik vanochtend naar buiten keek was het ietsje lichter grijs, maar helaas nog steeds regen. Hmmm... what to do? We besloten naar de shopping mall te rijden en whooo nieuwe hardloopschoenen gescoord, dus whopppaaaa we kunnen weer (is ook nodig, want ben een week hier en voel nu al dat mijn broeken niet meer heeeeul erg comfortabel zitten. Verder heb ik een hele box Dr. Seuss boekjes gevonden! Al jaren naar op zoek en uitgerekend in Australië kom ik ze tegen. Voor de mensen die geen idee hebben waarik het over heb: het zijn dus kinderboekjes, in rijmvorm. Paar namen die wellicht een belletje doen rinkelen: The cat in the hat en Horton hears a who! Verder bekend van wat leuke quotes zoals:

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind...

Of ook een hele goeie:

It's a troublesome world, all the people who are in it are troubled with troubles almost every minute.

You ought to be thankful a whole heaping lot for the places and people you're lucky you're not....

Ik ben er echt helemaal gek op! Dus... met een big smile als een kind zo blij liep ik met mijn box onder de arm de winkel uit, alsof ik net een vet mooie diamant had gekocht hahahahaaaaa

Daarna terug naar huis, effe diertjes knuffelen en bedenken wat we eens gingen doen met eten. We besloten vanavond eens uit te gaan eten, dus het werd Freshie mex. Mexicaans restaurantje op loopafstand. Heerlijke quesadillas! Op de terugweg naarhuis, viel me op dat ik nog steeds niet gewend ben aan het verkeer dat van de verkeerde kant komt... Ik sta dus echt als een zenuwachtige chihuahua voor elke kruising alle kanten op te kijken. Ik WEET wel dat ik hier eerst naar rechts moet kijken en als daar niks komt, ik al langzaamaan veilig de weg op kan lopen, maar in mijn hoofd zit er dan een stemmetje dat zegt "yeah right, rechts komt niks, maar stiekem rijdt er toch iemand je links van de sokken"... pfff... tegen de tijd dat ik naar huis ga, zal ik er wel weer aan gewend zijn.

We hebben het in elk geval precies droog gehouden, want toen we thuis kwamen begon het weer te regenen. Morgen zou het droog zijn, daar hopen we op, want we willen morgen graag de "Spit to Manly walk" doen. Deze duurt 3 a 4 uur (enkel, daarna bus terugnemen, want moeten wel op tijd weer thuis zijn voor de beestjes). Duimen jullie voor ons mee?!

Geniet van jullie dag, wij gaan over een uurtje alweer naar bed.

Liefs Lyd [e-38] Moes

P.S. Voor iedereen die vraagt naar de spinnen... so far, so good. Voor mij mag het zo blijven, mij hoor je niet klagen hihi

Oh ja, enfoto's toevoegen hier lukt dus weer niet, krijg er echt het heen en weer van, dus heb t opgegeven. Hij zegt steeds dat de foto's zijn geupload, dan zie ik ze ook, maar als ik het dan wil plaatsen komtdemelding dat de foto's niet zijn toegevoegd, dus helaas. I give up!


  • 07 Januari 2023 - 13:05

    Gwenda:

    Ga je helemaal naar Australië, heb je Nederlands weer....hihi...alhoewel...hier is het ca 11 graden en de zon schijnt al de hele ochtend.

    Wat leuk van die boekjes! Ik ken wel de (teken)film "Horton hears a who", ooit gezien?

    We zullen duimen voor goed weer, zodat je je nieuwe schoenen kunt in lopen (niet rennen).

    Heel veel plezier en geniet van de beestjes. Xxx

    P.S. ik krijg nog altijd dubbele meldingen binnen van Waarbenjijnu. Ze hebben de problemen blijkbaar nog niet opgelost... Succes!


  • 07 Januari 2023 - 14:32

    Conny Marting:

    We waren de regen hier

    in NL mie en hebben ‘m jullie kant opgestuurd [e-1f648] Hier nu idd [e-2600]️ dus we klagen niet (meer). Je weet het gezegde “na regen [e-1f327]️ komt zonneschijn [e-2600]️” dus houd

    moed [e-1f91e][e-1f3fb][e-1f61b] Geniet ze nog lekker daar. En niks zo lekker als lezen [e-1f4d6] wanneer het regent dus die boekjes komen nu al van pas [e-263a]️ De groetjes [e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lydia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 56693

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 11 Februari 2023

Down under

04 Mei 2022 - 27 Mei 2022

Frankrijk en Noord Spanje

16 Maart 2019 - 29 Maart 2019

New York en de Bahamas

08 November 2018 - 18 November 2018

Marathon Las Vegas 2018

04 Maart 2018 - 28 Maart 2018

Thailand 2018

03 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Nieuw Zeeland

24 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Indonesië 2015

10 April 2013 - 01 Mei 2013

China

19 Maart 2012 - 05 April 2012

Costa Rica

14 Februari 2008 - 22 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: