A day of goodbyes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu A day of goodbyes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lydia Gorissen - WaarBenJij.nu

A day of goodbyes

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

24 Januari 2023 | Australië, Sydney

Zondag rond middernacht is de familie weer thuis gekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die gekke beesten (en dan vooral de 2 katten) al meteen miste! Ikheb ze zondag overdag nog overdadig geknuffeld voordat we weer verhuisden naar de grannyflat.

Guus en Astrid waren eigenlijk van plan om gisteren in de loop van de ochtend weer op weg naar huis te gaan, maar.... autosleutels kwijt. Alles afgezocht, ook hier in huis, maar helaas. Toen maar gaan bellen met de autodealer, de NRMA (Australische ANWB), een slotenmaker etc. etc. Maar helaas niemand kon hun uit de brand helpen. Toen zat er nog maar 1 ding op: iemand de reserve-sleutel in hun huis op laten halen en per express-post laten versturen. Dit zou betekenen dat de sleutel vandaag, uiterlijk morgen hier aan zou komen en waren zij dus wat langer dan gepland hier, waardoor we nog wat extra tijd met hun hebben kunnen doorbrengen. Vond ik persoonlijk helemaal niet erg ;-) Wij hebben dus gisteren na alle "sleutel-perikelen" nog een fijne wandeling met hun en Sophie gemaakt en toen ze bericht kregen dat de sleutels verstuurd waren, hebben we er maar ene op gedronken. "Sjöt in"

Maar... zoals de titel al zegt, was het vandaag een dag die al een beetje in het teken stond van afscheid nemen. Vanochtend voor een laatste keer een voortreffelijk ontbijtje gehad bij Cruise espresso. Jon en Ellen waren zo lief om ons nog een laatste keer wat mooie plekjes hier in de omgeving te laten zien, zodat we wederom een geweldig mooie dag hebben gehad waarin we ons wederom verbaasden hoe mooi deze hele omgeving is! Aan het einde van de ochtend reden we naar Balmoral (high society wijk) dat een prachtig mooi stukje strand heeft, al vinden wij de stranden hier eigenlijk overal supermooi. We besloten hier wat te gaan drinken en streken neer bij de Balmoral boathouse. Terwijl wij heeeeel lang wachtten op onze drankjes...(Alleen de koffie van Jon was er binnen 5 minuten. De rest heeft na een keertje vragen toch na een half uur hun drankjes gekregen en Ik heb dus serieus 40min gewacht op een dragon fruit met lemongrass smoothie... wat was er zo moeilijk??? Fruit nog op de markt moeten kopen??) belde Ellen in op kantoor en kon ze meeluisteren met een vergadering. Ja, want daar waar wij nog heerlijk in relax-modus zijn, is voor hun het werk alweer een beetje begonnen.Na de zeeeeer trage bediening, maar wel heel lekkere drankjes, hebben we nog een klein wandelingetje gemaakt. Daarna Jon thuis afgezet en zijn wij met Ellen naar West head gereden. Dit ligt in een national park. Je kon hier diverse wandelingen maken, maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor, dus zijn we naar het uitzichtpunt gereden. Prachtig! Hier de laatste fotootjes gemaakt en toen terug naar huis. Thuis aangekomen was Jon al begonnen met een flinke pasta. De kids zouden vanavond allemaal de deur uit zijn en ook Ellen moest nog naar kantoor, dus Jon, Guus, Astrid, Moes en ik genoten van ons laatste diner samen.

En nu... staan de rugzakken weer gepakt voor het laatste deel van onze reis. Morgenvroeg vliegen we naar Perth. Morgen en donderdag zijn we dan in Perth en vrijdagochtend halen we de camper op. Erg veel zin in! We zijn heel benieuwd hoe het zuid-westen van Australië is. Wehoren van iedereen hier dat het zo anders is, dus we laten ons verassen.

Lieve mensen, geniet van jullie dag, wij kruipen zo ons mandje in en dan... op naar een nieuw avontuur!

• 24 Januari 2023 - 12:20

Anita:

Slaap lekker en goede reis! Benieuwd naar jullie ervaring in het zuid-westen!

• 24 Januari 2023 - 12:35

Gwenda:

Trusten, en op naar een nieuw hoofdstuk. We verheugen ons al op de volgende verslagen!